برگزاری ۷ دوره شیعه شناسی ویژه اساتید و دانشجویان دکتری خارج از کشور

حجت الاسلام شریعتمداری از برگزاری ۷ دوره شیعه شناسی ویژه اساتید و دانشجویان دکتری خارج از کشور خبرداد، گفت: در هریک از این دوره ها ۲۰ نفر از اساتید و دانشجویان با پرداخت هزینه شرکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «حمیدرضا شریعتمداری»  امروز(چهارشنبه 18 تیر) در دیدار آیت الله فاضل‌لنکرانی با رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب که در سالن جلسات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در بخش بین الملل تصریح کرد: دانشگاه ادیان مجموعه ای از دوره های شیعه شناسی به زبان انگلیسی برگزار می‌کند که در هر دوره قریب به 20 نفر از استادان و دانشجویان دوره دکتری دانشگاه های خارج از کشور با پرداخت هزینه شرکت می‌کنند.

 

رئیس دانشکده فلسفه دانشگاه ادیان و مذاهب با باین این که این دوره ها به مدت دو هفته برگزار می‌شود، گفت: تا به حال هفت دوره برگزار شده است و این اساتید و دانشجویان با حضور در ایران، یک هفته از مباحث علمی استفاده می‌کنند و هفته دوم نیز با مجموعه های علمی استان قم و همچنین مراجع معظم تقلید دیدار می‌کنند.

 

وی با بیان این که اخیرا دوره های مطالعات زنان و دوره هنر اسلامی نیز برگزار شده است، یادآور شد: برگزاری این دوره ها فواید زیادی دارد از جمله این که آنها با فرهنگ و مذهب ما آشنا می‌ شوند و در حقیقت فعالیت های بین المللی ما از جمله به خاطر ترجمه کتابی بود که توسط مترجمان دانشگاه ادیان و مذاهب ترجمه شد؛ کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» به تازگی به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب قم منتشر شده است، این اثر، کتاب مرجع کلیسای کاتولیک در زمینه‌ی تعلیم مسائل اعتقادی، آیین‌های عبادی و اخلاقی به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام شریعتمداری عنوان کرد: این کتاب در واقع، متن رسمی تعلیمی کلیسایی با تکیه بر کتاب مقدس، سنت کلیسا، آباء، نظریه‌پردازان کلیسا و مرجعیت تعلیمی کلیسا است. یکی از ممیزات این کتاب، شکل و قالب خاص آن است که تا حدی مشابه کتاب‌هایی از این دست در سنت دینی شیعی است.

 

وی بیان داشت: ترجمه‌ی این کتاب به فارسی به همت احمدرضا مفتاح، حسین سلیمانی و حسن قنبری انجام شده است و انتشار آن فرصتی را برای محققان حوزوی و دانشگاهی فراهم می‌کند که از روی یک متن رسمی معتبر، با اعتقادات قدیم و جدید کاتولیکی آشنا شوند و زمینه‌ی خوبی را برای گفت‌وگوی متقابل ایجاد می‌کند.

 

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که زمینه تعامل با دانشگاه های خارج از کشور بیش از پیش فراهم شده است، گفت: از جمله پس از ترجمه این کتاب در ایرآن آنها، نیز اعلام آمادگی کرده اند که کتابی در زمینه شیعه شناسی داریم ترجمه کنند و این مسأله در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 947491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha