دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستان ها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند

جان بابایی با بیان اینکه هیچ منعی در بحث محدودیت سنی نداریم و گفته‌ایم که تست‌ها و نمونه ‌گیری ‌ها از بیماران با شرایط خاص بدون محدودیت سنی گرفته شود، گفت:دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستان ها در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسم جان‌بابایی» عصر(۱۸ تیر) در نشست مدیران ارشد حوزه بهداشت و درمان منطقه ۹ کشور، اظهار کرد: تلاش‌ها و زحمات استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با وجود مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف قابل تقدیر بوده است و از معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم که آمارهای ارسالی روزانه‌شان براساس موارد خواسته شده در سامانه HSC باشد تا در بحث تخصیص اعتبارات متناسب با نیاز دانشگاه‌ها اقدام شود.

 

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: هنوز داروی قطعی‌ای برای درمان کرونا نداریم و داروهایی که در حال حاضر مورد استفاده می‌گیرد کمک‌ حال بیماران است، اما برای درمان قطعی کافی نیست و در کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی در حوزه‌ دارو و درمان هستیم تا بتوانیم مناسب‌ترین اقدام را برای بیماران کرونایی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اولویت نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌ها با موارد پرخطر است، خاطرنشان کرد: هیچ منعی در بحث محدودیت سنی نداریم و گفته‌ایم که تست‌ها و نمونه‌گیری‌ها از بیماران با شرایط خاص بدون محدودیت سنی گرفته شود و اینکه نیست که اعلام شده به افراد بالای ۶۰ سال اولویت داده شده است، گرچه سالمندان جزو گروه‌های پرخطر هستند، اما این به معنای عدم رسیدگی به مشکلات دیگر گروه‌های سنی نیست.

 

جان‌بابایی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در صف اول خط مقدم مبارزه با کرونا هستند و با مشکلات آنان کاملاً آشنا هستیم و آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات جامعه پزشکی و پرستاری هستیم.

 

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: در بحث تخصیص منابع مالی و تامین دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و نیز تجهیزات موردنیاز بخش‌های ICU همکاری لازم را با دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم، ما هزینه‌های اضافه و سربار زیادی در دوره بحران کرونا داشتیم که به‌جهت حفط سلامت کادر درمان کرونایی‌ها تمامی آنان را متقبل شدیم.

 

وی در خصوص تزریق منابع مالی مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: از مجموع پولی مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی تخصیص دادند دو سوم آن تخصیص یافته و یک سوم دیگر نیز به‌زودی در میان دانشگاه‌ها تقسیم می‌شود و در مباحث مشکلات بیمه‌ای، تامین نیروی انسانی و غیره هم با تاکید ویژه مقام عالی وزارت به‌صورت ویژه اقدام خواهیم کرد.

 

جان‌بابایی عنوان کرد: در کمیته علمی وزارتخانه ۴۶ مورد نمونه‌گیری در بحث کرونا انجام شده که منتظر اعلام جواب‌ها هستیم و از رئسای دانشگاه‌ها می‌خواهیم که آموزش‌های لازم را به کلیه نیروهای کادر درمان کرونایی‌ها به‌خصوص پرستاران داشته باشند.

 

معاون درمان وزیر بهداشت با ذکر این نکته درمان کووید ۱۹ نیازمند همکاری تمامی گروه‌های پزشکی است، بیان کرد: درمان بیماری کرونا مختص یک رشته خاص نیست و تمامی متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی باید در مسیر ریشه‌کنی این ویروس منحوس در کنار هم باشند.

کد خبر 947549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha