مجوز اهدای پلاسمای خون از بهبودیافتگان کرونا در  خراسان جنوبی صادر شد

میری مقدم گفت: با پیگیری های به عمل آمده مجوز لازم برای دریافت پلاسمای خون از بهبود یافتگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی توسط سازمان انتقال خون ایران صادر شد.

«ابراهیم میری مقدم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده مجوز لازم برای دریافت پلاسمای خون از بهبودیافتگان کووید ۱۹، در خراسان جنوبی توسط سازمان انتقال خون ایران صادر شد.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان انتقال خون استان در حال تهیه دستگاه ها و تهیه امکانات لازم برای گرفتن پلاسما است، گفت: دستگاه پلاسمای فرزیس در هفته آینده به استان اختصاص می یابد، لذا آموزش پرسنل برای این امر در حال برنامه ریزی است.

 

میری مقدم بیان کرد: در راستای دریافت پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کووید 19، با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای چگونگی راهکار روند معرفی بهبود یافتگان جهت اهداء هماهنگی های لازم به عمل آمده است.

 

وی تصریح کرد: افراد زیر 60 سال سن و فقط کسانی که شریط اهدای خون را داشته باشند می توانند پلاسمای خون اهدا کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم با مساعدت بهبود یافتگان بتوانیم گامی در جهت روند درمان افراد مبتلا داشته باشیم، گفت: با توجه به اینکه این بیماری همه استان های کشور را درگیر کرده است، از بیماران بهبود یافته خواستاریم تا با اهدای پلاسما، نیاز استان خود را رفع کنند.

 

میری مقدم اهدای پلاسمای خون را، اهدای زندگی عنوان کرد و اضافه کرد: تاکنون علی رغم نداشتن دستگاه های پلاسمای فرزیس تقاضای مورد نیاز را از استان های مجاور تهیه کرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از فراگیری آموزش های لازم پرسنل فنی و راه اندازی دستگاه پلاسما فرزیس، به زودی شاهد اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان بیماری کرونا در استان خواهیم بود، لذا از رسانه ها خواستاریم با فرهنگ سازی اهدای پلاسما در بین بهبود یافتگان مبتلا در قطع زنجیره بیماری کرونا همکاری کنند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای تیرماه کانتیر اهدای خون در میدان ابوذر بیرجند فعال است، لذا همشهریان می توانند از ساعت 8 صبح لغایت 13 جهت اهدای خون به این مرکز مراجعه کنند.

 

میری مقدم با اشاره به اینکه اهداکنندگان خون می توانند هر روز هفته صبح ها برای اهدای خون به پایگاه میدان جانبازان مراجعه و خون اهدا کنند، گفت: همچنین این پایگاه در روزهای یک شنبه و چهارشنبه عصرها برای مراجعه کنندگان دایر خواهد بود.

کد خبر 947615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha