زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا امری واجب است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا امری واجب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید احمد رضا شاهرخی» شامگاه(18 تیر) در جلسه برگزاری کنگره 6300 شهید استان، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین گام مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امنیت امروز کشور دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان بستر حیات معنوی جامعه است.

 

وی با تاکید بر ضرورت بیان سیره و منش شهدا برای نسل جوان و نوجوان، خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و راه آنها یک امر واجب است.

 

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: شهید جان خود را در خدمت اسلام قرار داده و بعد از شهادت با ایجاد فضای معنوی به جامعه اسلامی خدمت می کنند.

 

وی افزود: باید صدای شهید را شنید و به آن عمل کرد این کنگره راهی برای رساندن صدای شهیدان است همچنین باید صدای شهید در جامعه تاکید و یادآوری شود.

 

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: باید کنگره ۶۳۰۰ شهید استان بتواند حرکت ما را به سوی اهداف و آرمان‌ها تضمین کند و به شکل دقیق قرآن، اسلام و فرهنگ دین را ارتقا دهد و معارف شهادت که ایثار و ایمان می باشد را در مخاطبان نافذ کند.

کد خبر 947626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha