سازمان آتش‌نشانی باید برنامه جامعی را برای پیشگیری در نظر بگیرد

موحدی زاده گفت: با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری باید برنامه جامعی برای قبل از وقوع بحران و در بحث پیشگیری در نظر بگیرد، گفت: در حین وقوع حادثه و بحران نیز تمامی مدیران و ایستگاه‌ها و عوامل باید مسئولیت‌های خود را بدانند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حمیدرضا موحدی‌زاده» امروز( ۱۹ تیر) در مراسم افتتاح مجموعه چندمنظوره شهید حسین محرابی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی عهده‌دار رسالت و ماموریت حساس و خطرناکی است ضمن ابراز خرسندی از اینکه پنجاه‌ویکمین ایستگاه آتش‌نشانی مشهد امروز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: چنین اتفاقی بسیار میمون، مبارک و امیدبخش است که به تمامی عوامل دخیل در تحقق و تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه خداقوت و خسته‌ نباشید می‌گویم.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد افزود: فراتر از تجهیزات و ساختمان و بناهای اینچنینی، ۳ عامل تاثیرگذار و مهم ایفای نقش می‌کنند که یکی از آنها بحث آموزش و ارتقاء مهارت است، موضوع حساسی که در سازمان آتش‌نشانی باید موج بزند زیرا پایه و اساس هر پیشرفتی، آموزش است.

 

وی با تاکید بر اینکه آموزش باید تبدیل به مهارت شود و فن بکارگیری دانشی که فراگرفته‌ایم را باید در این سازمان به‌خوبی مشاهده کرد، گفت: این مهارت‌آموزی در تمرین‌ها، مانورها و عملیات‌ها اندوخته می‌شود.

 

موحدی‌زاده انگیزه و روحیه کارکنان را دومین عاملی دانست که موجب افزایش اثربخشی، غنا و کارایی مجموعه آتش‌نشانی می‌شود و تصریح کرد: انگیزه، محرکی درونی است که انسان‌ را خودکار پرورش می‌دهد و تعهد سازمانی بالایی در فرد شکل می‌دهد که در قبال سازمان و ماموریت خود مسولیت‌شناس و وظیفه‌شناس می‌کند.

 

نایب رئیس شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری باید برنامه جامعی برای قبل از وقوع بحران و در بحث پیشگیری درنظر بگیرد، اظهارکرد: در حین وقوع حادثه و بحران نیز تمامی مدیران و ایستگاه‌ها و عوامل باید مسئولیت‌های خود را بدانند.

 

وی با اشاره به اینکه پس از بحران نیز افراد آسیب‌دیده و نیازمند کمک و حمایت نباید به حال خود رها شوند و برای کمک به آنها نیز چاره‌اندیشی شود، گفت: امیدواریم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در عرصه های یاد شده گام‌های موفق‌تری بردارد.

کد خبر 947640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha