مردم وظیفه دارند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی یاری گر مدافعان سلامت باشند

شرافتی راد گفت:مدافعان سلامت تمامی خطرات و سختی‌ها را به جان خریدند تا سلامت مردم به خطر نیفتد و ما نیز وظیفه داریم با رعایت دستورالعمل‌ها یاری‌ گر آنان در جهت بهبود بیماران کرونایی و عدم افزایش این نوع بیماران در بیمارستان‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین شرافتی ‌راد» امروز (۱۹ تیر) در مراسم آغاز طرح مشترک ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی، اظهار کرد: در راستای مصوبه ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استان‌ها از ۱۵ تیر ماه ۹۹ استفاده از ماسک در کلیه اماکن عمومی اعم از اداری، تجاری، زیارتی و غیره اجباری شده و در همین راستا و با دستور استاندار خراسان رضوی کمیته نظارت و ارزیابی با همکاری ۳ مجموعه استانداری، دانشگاه‌ علوم پزشکی و دادستانی از امروز به مدت ۲ ماه فعال شده است و در صورت نیاز این زمان تمدید خواهد شد.

 

مسئول کمیته امنیتی ستاد استانی مبازه با کرونا افزود:کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد استانی مبازه با کرونا در خراسان رضوی که مسئولیت امور نظارتی ضدکرونایی را در استان برعهده دارد طرح‌های نظارتی از مجموعه‌های مختلف را همزمان با مشهد در تمامی شهرستان‌های استان آغاز کرده است و در این طرح تمامی مجموعه‌های شهری با مدیریت فرماندار آن شهرستان در بحث مباحث آموزشی و پیشگیرانه مشارکت دارند.

 

شرافتی راد گفت:هدف از اجرای این طرح ارائه نکات آموزشی و پیشگیرانه بوده، اما اگر فرد یا مجموعه‌ای نسبت به مواردی که بیان می‌شود بی‌تفاوت باشد و عامل برای به خطر سلامت آحاد مختلف جامعه باشد به دستگاه قضایی معرفی می‌شود تا برخورد لازم و قانونی با فرد یا مجموعه متخلف صورت پذیرد، در این رابطه هیچگونه گذشتی نخواهیم داشت، زیرا هیچ‌چیز مهمتر از سلامت مردم نیست.

 

وی ادامه داد:در زمان قبل شیوع موج دوم کرونا بیش از ۵۰ درصد مردم نسبت به توصیه‌ها، هشدارها، استفاده از ماسک، خروج غیرضرور از منزل و رعایت فاصله اجتماعی بی‌تفاوت بودند، اما از ۱۵ تیر ماه که استفاده از ماسک الزامی شده شاهد همکاری بیش از ۸۰ درصدی مردمی در سطح استان در بحث رعایت پروتوکول‌ها هستیم.

 

شرافتی زاد بیان کرد:مردم پی بردند که کرونا شوخی‌بردار نیست و کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و از نوزاد تا کهنسال را درگیر می‌کند، موج دوم کرونا با رفتارهای متفاوتی که از خود نشان داده زن و مرد و کودک، نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال نمی‌شناسد و اگر بخواهیم به وظیفه خود در بحث حفاظت و امنیت مردم داشته باشیم باید یک عزم و اراده قوی هم با مشارکت مردم، مسئولان و رسانه‌ها داشته باشیم.

 

مسئول کمیته امنیتی ستاد استانی مبازه با کرونا گفت:در خراسان رضوی به لطف الهی و عنایات خاص امام رضا(ع) اقدامات بسیارخوبی به نسبت سایر استان‌های کشور از انتهای بهمن ماه سال گذشته که موج اول بحران کرونا را داشتیم در بحث مبارزه با کرونا صورت پذیرفت، اما متاسفانه با شیوع موج دوم این بحران شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها هستیم و غلبه بر آن با مشارکت تمامی مجموعه‌ها و در راس آنان مردم امکان‌پذیر خواهد بود.

 

وی اظهارکرد:کرونا بیماری‌ای ناشناخته بوده و کودک و بزرگ و سرما و گرما نمی‌شناسد، اگر همکاری مردم همانند روزهای نخست سال ۹۹ به‌خصوص روز طبیعت باشد می‌توانیم موج دوم بحران کرونا را همانند موج اول آن کنترل کرده و با تداوم همکاری‌های مردمی با خادمان حوزه سلامت می‌توانیم ضمن جلوگیری از شیوع موج‌های سوم و چهارم کرونا در فصل‌های پائیز و زمستان، با تلاش مدافعان سلامت ریشه‌کنی این ویروس منحوس را شاهد باشیم.

 

شرافتی راد افزود:مردم شرایط بسیارسخت کادر درمانی کرونایی‌ها را در این روزها به‌خوبی درک می‌کنند و می‌دانند که پوشیدن این لباس‌های خاص در روزهای گرم تابستان چه فشار مضاعفی بر این زحمتکشان تحمیل می‌کند، اما مدافعان سلامت تمامی خطرات و سختی‌ها را به جان خریدند تا سلامت مردم به خطر نیفتد و ما نیز وظیفه داریم با رعایت دستورالعمل‌ها یاری‌گر آنان در جهت بهبود بیماران کرونایی و عدم افزایش این نوع بیماران در بیمارستان‌ها باشیم.

 

مسئول کمیته امنیتی ستاد استانی مبازه با کرونا بیان کرد:در این روزها مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند، اما در کنار آن باید رونق اجتماعی را هم ببینیم و قرار نیست که با آمدن یک ویروس همه‌چیز تعطیل شده و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها اعمال شود. فعالیت‌ها تمامی مجموعه‌ها با رعایت کامل پروتوکول‌ها بلامانع بوده تا در حوزه معیشتی مردم شاهد خلل و مشکلی نباشیم.

 

وی گفت:ان‌شاالله با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی و همراهی مردم کاری خواهیم کرد که دیگر شاهد سفرها و رفت‌وآمدهای غیرضرور درون‌شهری و برون‌شهری و درون استانی و برون استانی نبوده و تمامی پروتوکول‌ها هم رعایت شود و استان امام رضا(ع) یک الگوی بارز و شاخص در این خصوص باشد.‌

کد خبر 947662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha