ضرورت تکمیل سدهای نیمه تمام گیلان/ وضعیت رودخانه‌‌های رشت فاجعه است

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ضرورت تکمیل سدهای نیمه‌ تمام پلرود، دیورش و شفارود در سریع‌ترین زمان ممکن، گفت: درباره تصفیه فاضلاب‌ها باید فکری شود زیرا وضعیت رودخانه‌های آلوده گوهررود و زرجوب رشت، فاجعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ تیر) در دیدار مدیرعامل و اعضای شورای معاونان شرکت یکپارچه آب و فاضلاب استان با اشاره به برنامه‌های متعدد کشورهای مختلف در استفاده بهینه از آب، اظهار کرد: دوسوم کره زمین از آب که مایه حیات است تشکیل شده ولی متاسفانه ما در استفاده از آن بی مهر هستیم و نیاز به ساماندهی دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه سدهای ساخته شده در کشور امیدوار کننده است، بیان کرد: وجود سدهای ساخته شده نشان دهنده پیشرفت ایران در صنعت سدسازی است.

 

وی مصرف بی رویه آب را از جمله مشکلات مهم هر جامعه دانست و تصریح کرد: آبی که با رنج تهیه و تصفیه می‌شود نباید بیهوده هدر داده شود.

 

امام جمعه رشت بر ضرورت دقت در مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: جامعه به نعمت الهی آب کم توجه است ضمن اینکه انسان با مصرف بی رویه کابوس سیاه را برای خود در زندگی رقم می زند.

 

وی با تاکید بر استفاده از دانشگاهیان در چگونه مصرف کردن آب، خاطرنشان کرد: از دانشنامه‌هایی که درباره آب شرب و فاضلاب است، استفاده کنید.

 

آیت‌الله فلاحتی بر لزوم استفاده از افکار و اندیشه افراد درباره مصرف بهینه آب تاکید کرد و یادآور شد: باید استفاده بهینه در مصرف آب به مردم آموزش داده شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان فرهنگ سازی و داشتن برنامه برای استفاده بهینه مصرف آب توسط خانوارها را مهم دانست و اظهار کرد: درباره تصفیه فاضلاب‌ها باید فکری شود زیرا وضعیت رودخانه‌های آلوده گوهررود و زرجوب رشت، فاجعه است.

 

وی آبرسانی به برخی نقاط گیلان را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: روستاهای بسیاری داریم که سال‌ها پروژه‌های آب در آنها انجام شده اما آب شرب ندارند بنابراین با اولویت بندی آبرسانی به این مناطق را مد نظر داشته باشید.

 

آیت‌الله فلاحتی با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در عرصه آبرسانی در گیلان، اذعان کرد: سدهای نیمه تمام پلرود، دیورش و شفارود استان باید هر چه سریع‌تر به پایان برسند.

کد خبر 947681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha