افتتاح دومین تصفیه خانه بزرگ گیلان تا پایان سال ۹۹

حسینی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۲ هزار خانوار تحت پوشش آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان هستند، گفت: تا پایان سال جاری، دومین تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، «سیدمحسن حسینی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ تیر) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان به تجمیع شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان در سوم اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش خدمت رسانی به مردم از اهداف ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در کشور مد نظر وزارت نیرو است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان استفاده از تاسیسات مشترک برای خدمت رسانی به مردم را از جمله اهداف تجمیع شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: در شهرستان رشت، روستاهایی که در جوار خط انتقال آب قرار دارند به تصفیه خانه آب رشت متصل می شوند.

 

وی با اشاره به وجود ۸۳۱ هزار مشترک آب و فاضلاب گیلان در طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری استان، بیان کرد: در حال حاضر، یک میلیون و ۶۲ هزار خانوار زیر پوشش آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان هستند.

 

حسینی به وجود ۱۳ باب تصفیه خانه آب شرب در استان اشاره کرد و یادآور شد: با ۷۲۹ حلقه چاه آب شهری و روستایی و ۵۷۵ چشمه وظیفه آبرسانی به مردم گیلان را به عهده داریم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری گیلان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند، تصریح کرد: ۷۶ درصد جمعیت روستایی گیلان نیز زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

 

وی به احداث دومین تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان تا پایان سال جاری اشاره و اذعان کرد: این تصفیه خانه در قالب پویش الف – ب – ایران به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 947683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha