تامین ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه‌‌های در حال رکود محورهای مواصلاتی شهرستان آبادان

مختار از تامین اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریالی برای پروژه‌های نیمه‌تمام و در حال رکود محورهای مواصلاتی چهار خطه آبادان - اروندکنار، تعریض محور سه راهی مدن - تندگویان و تعریض بلوار داخل شهری چوئبده خبر داد.

«جلیل مختار» ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: پیرو نشستی که با مدیرعامل شرکت توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور داشتیم در خصوص تامین اعتبار پروژه‌های چهارخطه جاده آبادان - اروندکنار، تعریض محور سه‌راهی مدن - تندگویان و تعریض بلوار داخلی شهر چوئبده تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: در گذشته مقرر شده بود برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال از سوی شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین شود که متاسفانه تاکنون این مهم تحقق نیافته بود.

 

وی اضافه کرد: خوشتبانه با پیگیری‌ها و بررسی‌های لازم در این نشست خادمی مدیرعامل این شرکت دستورات لازم جهت تامین اعتبار این پروژه‌ها را صادر و قول مساعدت و همکاری را داد.

 

مختار همچنین به نشست با مدیرعامل راه‌آهن کشور اشاره کرد و اذعان داشت: در سال ۹۷ طرح اتصال خط ریلی بندر امام خمینی (ره) به شهرستان خرمشهر به تصویب رسیده بود که با توجه به اهمیت این طرح مهم و استراتژیک برای جنوب غرب خوزستان نسبت به تسریع در اجرای آن با مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور نشستی را برگزار کردیم.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان آبادان دارای سه بندر مهم تجاری، فرودگاه بین‌المللی و صنایع پالایشی و پتروشیمی است از این رو مراودت‌های بسیار خوبی به‌صورت روزانه و هفتگی در بین استان‌های کشور صورت می‌گیرد، لذا با مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور در خصوص ضرورت عبور خط ریلی از مسیر شهرستان آبادان به خرمشهر به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم این شهرستان باید از نعمت حمل و نقل ریلی اعم از مسافری بین شهری، حومه‌ای و باربری بهره‌مند شوند، ابراز کرد: در این نشست نیز مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشور دستورات لازم جهت تسریع در اجرای پروژه ریلی بندر امام خمینی (ره) به خرمشهر صادر کردند.

 

وی عنوان کرد: همچنین در این دستور بر لزوم عبور این خط ریلی از مسیر شهرستان آبادان برای بهره‌مندی مردم شریف این منطقه تاکید کردند.

 

مختار ادامه داد: ما نیز به عنوان نمایندگان مردم همیشه در صحنه آبادان قهرمان برای پیشبرد و تسریع اجرای این طرح و بهره‌مندی شهروندان این منطقه از خط ریلی آماده هرگونه حمایت در خصوص تملک املاک اراضی و همچنین اخذ مجوزات لازم از دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

 

وی یاد آور شد: امیدواریم با اجرای این طرح مردم شهرستان آبادان هم همانند سایر شهرهای کشور از فرصتی که می‌تواند باعث اشتغالزایی در این منطقه شود، بهره‌مند شوند.

 

کد خبر 947698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha