لازمه تحول در کشور تبدیل کردن تهدیدها به فرصت ها است 

حجت الاسلام علی رفیعی گفت: ۵ ماه از آغاز سال ۱۳۹۹ می گذرد و سال آینده آغاز قرن ۱۵ است و مقام منیع ولایت امام خامنه ایی در ۱۴ خرداد خواهان تحول در کشور شدند که در این راستا ما با تهدید ها و فرصت هایی مواجه هستیم و باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۰ تیر حجت الاسلام «علی رفیعی» در خطبه های نماز جمعه شهرستان فاریاب، گفت: ۵ ماه از آغاز سال ۱۳۹۹ می گذرد و در واقع سال آینده آغاز قرن ۱۵ است و مقام منیع ولایت امام خامنه ایی در ۱۴ خرداد خواهان تحول در کشور شدند که در این راستا ما با تهدید ها و فرصت هایی مواجه هستیم و باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

امام جمعه شهرستان فاریاب افزود: ویروس کرونا یکی از تهدید های تحول کشور است که تبدیل به فرصت شد و ما در سایه این تهدید، مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان به ویژه نیازمندان متضرر از کرونا را مشاهده کردیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از تهدیدها وجود قوانینی قدیمی است که باید اصلاح شوند و وجود نیروهای نفوذی در بدنه بعضی از دستگاه ها می باشد از جمله  احتمال خرابکاری در مرکز هسته ایی نطنز که یک سوله بر اثر آن تخریب شده که باید عوامل شناسایی و به سزای اعمالشان برسند و برخورد و پاسخ قاطع به اربابان آنها داده شود.

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: تشکیل مجلس جوان و با نشاط، عملکرد مطلوب قوه قضائیه، صبر و استقامت مردم در مقابل مشكلات که بیانگر هوش و ذکاوت ملت است، وضعیت کنونی آمریکا در داخل و خارج، داشتن نیروی های انقلابی، مومن و جوان در کشور از جمله فرصت هایی است که برای تحول کشور داریم.

خطیب جمعه فاریاب با بیان این مطلب که یکی از رذائل اخلاقی جهل مرکب است، عنوان کرد: جهل مرکب یعنی این که شخص واقف است که آگاهی ندارد و نمی داند اما خیال می کند که می داند به طور مثال خود را فردی عالم و دانا می داند در حالی که جاهل است، فکر می کند سواد رسانه ایی دارد در حالی که ندارد، آدم بدی می باشد در صورتی که خیال می کند آدم خوبی است و جهنمی می باشد اما خیال می کند بهشتی است، این قسم از جهل خیلی خطرناک است.

وی ادامه داد: اگر این فرد با جهل مرکب از دنیا برود در عالم محشر با خدا نیز ستیز می کند و در عالم قیامت خود را ورشكسته می بیند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به ۲۱ تیر سالروز حمله رضا خان به معترضین کشف حجاب در مسجد گوهر شاد، ابراز کرد: حجاب از علائم اختصاری ح: حیا- ج :جهاد با نفس- ا :ایمان - ب :بصیرت می باشد پس یک بانو برای طی مراحل کمال باید دارای این صفات باشد.

امام جمعه فاریاب در خاتمه از سفر یک روزه نماينده مردم پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی  به شهرستان فاریاب و پیگیری مشکلات و گرفتاری های مردم تشکر کرد.

کد خبر 947747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha