مردم برای صیانت از حجاب و عفاف منتظر کسی نباشند

ویسی به وضعیت شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: مردم برای صیانت از حجاب و عفاف منتظر کسی نباشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «صالح ویسی» ظهر امروز (20 تیر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر لیکک ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا عامل جلوگیری از روزمرگی انسان ها و دور شدن از مسیر کمال است.

 

امام جمعه موقت لیکک ضمن مقایسه قوانین الهی و قوانین راهنمایی و رانندگی، گفت: عبور از حدود و تقوای الهی مانند تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی و عمل به تقوا عامل حرکت انسان در صراط مستقیم است.

 

وی به انواع و اقسام تقوا اشاره کرد و ادامه داد: تقوای اجتماعی در فضای مجازی رعایت نمی شود، برخی با علم یا بدون علم دست به قلم برمی دارند و در رد یا تایید برخی از افراد قلم می زنند که این به دور از تقوا است.

 

ویسی یادآور شد: از افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند، ملتمسانه می خواهیم تقوای اجتماعی را حفظ کنند.

 

امام جمعه موقت شهر لیکک گفت: بازاریان را در این شرایط سخت که فشارهای زیادی بر گرده مردم است، به تقوای اقتصادی توصیه و سفارش می کنم.

 

وی در فرازی دیگری از خطبه های امروز با گرامی داشت سالروز حمله به «مسجد گوهرشاد» و «روز عفاف و حجاب»، گفت: در سال ۱۳۱۴در دوره رضاخان پهلوی که لباس متحد الشکل در ایران حاکم شده بود، علمای اعلام دست به قیام زدند و همه زندانی شدند.

 

وی ادامه داد: به تبع این قیام، عده ای از علما در «مسجد گوهرشاد» تحصن کردند که در این تحصن هزار و 600 نفر به گلوله بسته شد

 

ویسی خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاق حوادث زیادی رخ داد تا انقلاب شکل گرفت و این روز به نام «روز حجاب و عفاف» نام گذاری شد.

 

امام جمعه لیکک با بیان اینکه دشمنان حتی در تبلیغات فضای مجازی حجاب و عفاف را نشانه گرفته اند، اضافه کرد: کسانی که لباس هایی با قیمت ارزان و تهدید کننده حجاب و عفاف را به بازار می آورند، جرم آنها از رضاخان بیشتر است.

 

وی به وضعیت شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: مردم برای صیانت از حجاب و عفاف منتظر کسی نباشند، اتفاقا برخی نان نظام را می خورند، اما در عمل به وظایف محوله کوتاهی می کنند.

 

ویسی خاطرنشان کرد: باید دست در دست هم دهیم و اجازه ندهیم حجاب و عفاف در شهرستان ما کمرنگ شود.

 

امام جمعه موقت شهر لیکک با اشاره به آتش سوزی های گسترده اخیر در شهرستان، خواستار پیگیری این موضوع توسط شورای تامین و برخورد قاطع با متخلفان شد.

کد خبر 947787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha