مراسم های عروسی و عزا زمینه و زنجیره انتقال ویروس کرونا را فراهم می کند

حبیب زاده گفت: مراسم های عروسی و عزا به دلیل اجتماع فامیلی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به دلیل اعتماد خانوادگی زمینه و زنجیره انتقال ویروس کرونا را فراهم می کند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: آمار مبتلایان بستری ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به 236 بیمار رسید و در 24 ساعت گذشته 44 بیمار به این آمار افزوده شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: روند افزایشی تعداد بسترهای روزانه نشان از ورود به پیک دوم اپیدمی این بیماری در استان هستیم و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید از سوی مردم تشدید شود.

 

این مقام مسئول افزود: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 نفر از شهروندان مبتلا به کرونا را از دست داده ایم.

 

وی عنوان کرد: اگر روند ابتلا به بیماری کرونا در استان همچنان افزایش یابد ناگزیر به اعمال محدودیت هایی برای اصناف هستیم و با رعایت مستمر پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می توان در روند شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

 

حبیب زاده اظهار داشت: متاسفانه طبق پیش بینی کارشناسان این ویروس حداقل 2 سال در سطح جهان شیوع خواهد داشت و امیدواریم شهروندان با شرایط زندگی کرونایی وفق یابند و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به صورت کامل رعایت کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: مراسم های عروسی و عزا به دلیل اجتماع فامیلی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی به دلیل اعتماد خانوادگی زمینه و زنجیره انتقال ویروس کرونا را فراهم می کند.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در ادارات و سازمان های دولتی نیز باید با دقت نظر رعایت شود تا شاهد کاهش درگیری کارکنان دولت با این ویروس باشیم.

 

وی بیان کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی زنجیره انتقال ویروس کرونا کاهش یا قطع می شود و امیدواریم با رعایت شهروندان شاهد بازگشت به وضعیت سفید در استان باشیم.

کد خبر 947962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha