عفت و پاکدامنی زیربنای رشد و تعالی انسان است

حجت الاسلام مدبر گفت: عفت و پاکدامنی اصلی اساسی و زیربنای رشد و تعالی انسان بوده و حجاب گامی در جهت تحقق آن است.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت روز حجاب و عفاف گفت: نزدیک به 200 هزار نفر از عزیزترین عزیزان و غیرتمندترین غیرتمندان این آب و خاک برای دفاع از وطن، دین، شرف و ناموس ما، در دوران دفاع مقدس جان خود را نثار کردند و توصیه بیشتر آنان به خواهران و زنان هم وطن رعایت عفت و حجاب بود.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه برای مبارزه با بی حجابی و بی عفتی تاکنون صدها نفر فدا شده اند، افزود: واقعه 20 تیرماه 1341 در مسجد گوهرشاد مشهد نمونه ای از این فدا شدن ها بود و در طول تاریخ نیز کم نبودند زنانی که شهید شدند تا آلوده نشوند.

 

وی با اشاره به اینکه زن از نگاه اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: از دیدگاه دین مبین اسلام زن از شخصیت معنوی و اجتماعی والایی برخوردار بوده و مانند مردان خلیفه و نماینده خدا است.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه بیشتر خیرات و برکات به واسطه وجود زن تحقق می یابد و بهشت زیر گام هایش قرار دارد، تاکید کرد: زن امانت الهی نزد مرد است و اگر صالحه باشد قیمت ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه احترام مادر به مراتب از پدر بیشتر و حقش افزون تر است، گفت: در درجه اول این زن است که مربی، پرورش دهنده و سازنده انسان ها است.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه عفت و پاکدامنی اصلی اساسی و زیربنای رشد و تعالی انسان بوده و حجاب گامی در جهت تحقق آن است، خاطرنشان کرد: عفت امری درونی و حجاب مقوم و شرط کمال است.

 

وی با اشاره به اینکه تعالیم دین مبین اسلام در مورد زن نه ابتذال و اعتزال را بر نمی تابد، تصریح کرد: دین اسلام نه مانند جاهلیت نوین زن را بی هویت می سازد و نه بسان جاهلیت کهن وی را از شکوفا شدن استعدادها و رسیدن به کمالات محروم می سازد.

 

حجت الاسلام مدبر گفت: حجاب آمیزه ای از حضور، مشارکت، ارتباط، تعامل از یک طرف و متانت، حیا، وقار، سلامت و شکوه در گفتار و کردار از طرف دیگر است.

کد خبر 948137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha