افتتاح ۱۰ مرکز و خانه بهزیستی در فارس همزمان با هفته بهزیستی

گودرزی با اشاره به اینکه ۱۳۵ هزار و ۸۰۱ نفر معلول در فارس داریم، گفت: در هفته بهزیستی ۱۰ مرکز و خانه بهزیستی افتتاح می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید گودرزی»، امروز (شنبه 21 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: سالمندان به 2 گروه تقسیم می شوند که گروه اول در مرکزها حضور دارند و گروه دیگر در خانواده ها هستند.

معاون امور توانبخشی ‌بهزیستی فارس با اشاره به اینکه برای گروه اول برنامه های زیادی برای جلوگیری و پیشگیری از آلزایمر انجام شده که بسیار مثمر ثمر بوده است، افزود: در مرکزها روزانه هم علاوه بر مرکزها، بخش های شبانه روزی هم فعالیت های زیادی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه غربالگری در رابطه با آلزایمر سالمندان شکل می گرفت، اظهار کرد: آمادگی داریم در مرکزهای مربوط به سالمندان، به سالمندان فاقد سرپرست یا بدسرپرست، خدمات ارائه کنیم.

گودرزی با اشاره به اینکه متولی امور سالمندان بهزیستی نیست بهزیستی یکی از متولیان هست، افزود: وظیفه پیشگیری از آلزایمر سالمندان، به علوم پزشکی مربوط می شود اما تا جایی که ما شناسایی کنیم، این فرد را پذیرش می کنیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان بهزیستی به سمت خانواده محور رفته است و با آموزش و فنون مددکاری گروهی و فردی خانواده را به نگهداری فرد معلول می کند و به خاطر این کار مرکزهای روزانه و خانه های کوچک را گسترش می دهد، افزود: در حال توسعه خانه های کوچک در سطح فارس هستیم هم اکنون 13 خانه کوچک داریم که تا پایان سال 17 تا می رسد و هر خانه 10 نفر حضور دارند.

گودرزی با اشاره به اینکه 135 هزار و 801 نفر معلول در فارس داریم، افزود: برخی افراد هم شناسایی نشدند و برخی هم علاقه به گرفتن خدمات ندارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ مورد فوتی در مرکزهای بهزیستی به خاطر کرونا نداشتیم، افزود: در هفته بهزیستی 10 مرکز و خانه بهزیستی افتتاح می شوند.

کد خبر 948142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha