لزوم استفاده از کارشناسان حوزه و دانشگاه در امر حجاب و عفاف

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب کار بزرگی، گفت: باید در عرصه حجاب و عفاف از کارشناسان حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال فکر و اندیشه، کمک گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (شنبه، ۲۱ تیر) در دیدار جمعی از بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب استان به مناسبت ۲۱ تیرماه سالروز واقعه خونبار مسجد گوهرشاد، با تاکید بر اینکه فرهنگ و مسائل فرهنگی دغدغه نخست در استان است، اظهار کرد: جایگاه زن در اسلام، جامعه اسلامی و همه نظام‌ها بر کسی پوشیده نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان افزود: اینکه خدای متعال زن و مرد را در بسیاری از مسائل مساوی دانسته که نشان دهنده جایگاه عظیم زن در عالم خلقت است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب کار بزرگی است، تصریح کرد: دشمن سرمایه گذاری بسیاری برای فروپاشی خانواده و عفاف و حجاب انجام داده و بیشتر مخاطبان جامعه هدف، بانوان هستند.

 

آیت‌الله فلاحتی ظرفیت بالای بانوان در جامعه را تهدید و فرصت دانست و بیان کرد: در دهه نخست انقلاب فعالیت‌ها در عرصه فرهنگی خوب بود اما در دهه دوم توجه به زیربناهای فرهنگی جامعه مغفول ماند و برخی دولت‌مردان در این زمینه نقش مخرب داشتند.

 

امام جمعه رشت، توجه به زیربناهای فرهنگی را نیازمند جهاد عظیم عنوان کرد و گفت: همه مسئولان و مردم در عرصه فرهنگی باید پای کار بیایند اما متاسفانه تنها مقام معظم رهبری در این زمینه دغدغه دارند.

 

وی با اشاره به فعالیت خوب زنان و مردان مومن، نیروهای ارزشی و انقلابی در عرصه های فرهنگی در گذشته، اظهار کرد: از کارشناسان حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال فکر و اندیشه باید در عرصه حجاب و عفاف کمک گرفته شود.

 

آیت‌الله فلاحتی ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در عرصه عفاف و حجاب را مهم ذکر کرد و یادآور شد: دستگاه‌های متولی در ترویج عفاف و حجاب باید راهکار ارائه دهند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن در عرصه عفاف و حجاب تاکنون هوشمندانه و مدبرانه کار کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف به دنبال تغییر فکر مردم است.

 

وی تبلیغ دین با روش مدبرانه و عاقلانه را موثر دانست و تصریح کرد: اراده آهنین، اخلاق کریمانه و عزت نفس است که توانسته جامعه را حفظ کند و نگه دارد.

 

آیت‌الله فلاحتی خواستار برگزاری اجتماع فصلی بانوان محجبه گیلان شد و بیان کرد: از تمام ظرفیت‌هایی که می‌تواند در راستای هدف مقدس عفاف و حجاب کمک کند باید استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: ارائه برنامه‌های هوشمندانه، مدبرانه و زیبا در عرصه عفاف و حجاب اثرگذار است ضمن اینکه از همه مسئولان خواسته‌ایم در امر عفاف و حجاب ورود کنند.

کد خبر 948157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha