برای کاهش شیوع بیماری کرونا باید همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود

پریدار گفت: برای کاهش شیوع کرونا رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان رعایت شود و توجه به یک پروتکل و رها کردن سایر آنها اشتباه است.

«یوسف پریدار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با بیان اینکه پنج پروتکل بهداشتی باید به‌خوبی انجام گیرد تا از چرخش ویروس در جامعه جلوگیری شود اظهار کرد: رعایت هر پنج پروتکل به یک میزان اهمیت دارد و عدم رعایت یکی از این موارد باعث افزایش بیماری می‌شود و نباید به گونه‌ای پیش برویم که فقط بر روی یکی از این موارد تمرکز کرد و بقیه موارد را فراموش کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: شستن مداوم دست‌ها، بهداشت تنفسی شامل نحوه سرفه و عطسه به گونه‌ای که ترشحات تنفسی حاصل از آن به دیگران منتقل نشود و پس از هر بار سرفه و یا عطسه دست‌ها بلافاصله شسته شود، استفاده از ماسک، عدم برگزاری تجمعات و شرکت در مراسمات پرجمعیت و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، پنج پروتکل بهداشتی است که لازم است شهروندان آنها را رعایت کنند.

 

وی اضافه کرد: علت آنکه در یک شهر بیماری بیشتر شیوع پیدا می‌کند و در شهر دیگر کمتر، به‌خاطر رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم است، لذا تاکید می‌شود هر پنج پروتکل بهداشتی را باید رعایت کرد تا از چرخش و انتقال ویروس جلوگیری شود، متاسفانه در برخی مواقع بر روی رعایت یک پروتکل تاکید و سایر آنها فراموش می‌شود.

 

پریدار عنوان کرد: همچنین انجام درست پروتکل‌ها مانند استفاده صحیح از ماسک باید آموزش داده شود چرا که استفاده نادرست باعث گسترش ویروس می‌شود.

 

وی ابراز کرد: بر اساس مطالعات، بیشترین سطحی که ویروس می‌تواند زنده بماند، بر روی سطح ماسک است که تا هفت روز امکان زنده ماندن ویروس وجود دارد، این میزان زنده ماندن ویروس در سطح اسکناس چهار روز است و ماسک‌های سه لایه تا سه ساعت کارایی دارد و پس از این زمان باید تعویض شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتما پس از استفاده از ماسک، از قرار دادن آن در خودرو یا منزل خودداری کنند، ویروس بیشترین تجمع را در هنگام تنفس و استفاده از ماسک بر روی سطح آن دارد.

 

کد خبر 948242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha