اردبیل وارد وضعیت قرمز شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا و شیوع این بیماری وارد وضعیت قرمز شد.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هم اکنون ۲۳۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند که از این تعداد ۴۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: با این روند ابتلا شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا و شیوع این بیماری وارد وضعیت قرمز شد.

 

وی ادامه داد: پس از هفته ها اطلاع رسانی در خصوص افزایش مبتلایان در استان متاسفانه از امروز این 4 شهرستان وارد وضعیت قرمز هستند و امیدواریم با اعمال محدودیت های بتوانیم روند شیوع این بیماری را در استان کاهش دهیم.

 

حبیب زاده بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته 25 بیمار به جمع مبتلا افزوده شده و خوشبختانه 29 بیمار نیز از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول افزود: متاسفانه طی 24 ساعت 2 نفر از شهروندان استان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا را از دست داده ایم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان خاطر نشان کرد: مراسم های عروسی و عزا و سفرهای غیرضروری از استان های آلوده یکی از علت های مهم افزایش شیوع بیماری کرونا در استان است که باید این وضعیت بیشتر از این کنترل شود.

 

حبیب زاده اظهار داشت: استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و رعایت سایر پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید به صورت مداوم صورت گیرد تا از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود.

کد خبر 948305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha