روزانه ۴۵ هزار ماسک در خراسان شمالی تولید می شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت سه واحد تولیدی ماسک در استان گفت: این واحدهای تولیدی روزانه ۴۵ هزار عدد ماسک تولید می کنند.

دکتر «علی یوسفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: در حال حاضر کمبودی برای تهیه و توزیع دستکش و ماسک های N95، نداریم و با توجه به نیاز استان به ماسک های سه لایه، توزیع این ماسک ها مدیریت می شود.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو تمام دانشگاه های علوم پزشکی استان ها را به تولیدکنندگان ماسک در کشور معرفی کرده و می توانند نیاز استان خود را از این محل تأمین کنند، افزود: تمام تلاش ما تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نظر مردم است تا مبادا مردم با کمبود این تجهیزات مواجه شوند.

 

وی به فعالیت سه واحد تولیدی ماسک در استان اشاره کرد و با بیان اینکه دو واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیدک بجنورد و یک واحد در شهرستان مانه و سملقان فعالیت دارد، بیان کرد: این واحدهای تولیدی در مجموع روزانه 45 هزار ماسک برای رفع نیاز استان تولید می کنند.

 

دکتر یوسفی با بیان اینکه بر اساس نیاز سنجی انجام گرفته چهارهزارو 800 ماسک سه لایه مورد نیاز بیمارستان هاست که باید بین آنها توزیع شود، گفت: مابقی بین داروخانه ها و مراکز درمانی سطح استان توزیع می شود.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در خصوص قیمت ماسک های سه لایه با اشاره به اینکه قیمت گذاری این قلم بهداشتی با کمترین قیمت در استان ما تعیین شده، این رقم را بین هزارو 100 تا هزارو 500 تومان اعلام کرد.

 

وی با ذکر این مطلب که البته قیمت ها با توجه با کیفیت و نوع شرکت تولیدی داخل یا خارج از استان ممکن است کمی متفاوت باشد، عنوان کرد: مردم در صورت داشتن انتقاد و پیشنهاد و یا مشاهده تخلف، می توانند با تماس با سامانه 190 مراتب را به کارشناسان مربوطه اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

 

دکتر یوسفی در خصوص استفاده از ماسک های قابل شستشو که برای مردم مقرون به صرفه تر باشد هم تصریح کرد: پیشنهاد اول ما به مردم «در خانه ماندن» و پرهیز از حضور در اجتماعات و مجامع شلوغ است ولی اگر به هر دلیلی این حضور لازم باشد، بهتر است از ماسک های یک بار مصرف استفاده شود چراکه ماسک های قابل شستشو بنا به جنس و کیفیت پارچه ممکن است قابلیت لازم برای محافظت در مقابل ویروس را از دست بدهد.

 

 

 

کد خبر 948487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha