کانون های مساجد در کنار خط سلامت پیام دین را متناسب با نیاز کنونی صورت بندی می کنند

مروارید با بیان اینکه در تعالیم شیعی تعارض بین دین و علم وجود ندارد،گفت:نهادی که سلامت را در کنار دینداری می بیند کانون های مساجد هستند و در کنار خط سلامت پیام دین را متناسب با نیاز کنونی صورت بندی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جعفر مروارید» امروز (۲۲ تیر) در مراسم افتتاح برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی که به صورت مجازی در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه خوشحالم که در روز آغازین طرح اوقات فراغت به صورت مجازی در خدمت مدیران کانون های مساجد هستم، گفت:در فضای کرونا هستیم و با اینکه رویدادهای فرهنگی تعطیل شده اما فعالیت های فرهنگی تعطیل نشده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیاز مردم به معنویت و به یک ‌تعامل اجتماعی در ‌بستر مجازی تشدید شده است، افزود: آموزه های دینی و‌تولیدات مبنی بر آموزه های اهل بیت(ع) در بستر فضای مجازی باید افزایش یابد.

 

وی اظهارداشت: ‌جامعه ای از یک ویروس ناشناخته احساس خطر می‌کند و ناتوانی‌ دانش هم در این جریان آشکار می شود اما ‌حضور خداوند در قلب مردم و اهمیت مردم به رحمت یک ویژگی خوبیست که دین به جامعه بخشیده است.

 

مروارید با تاکید بر اینکه بشر نیازمند وحی است و نمی‌تواند فقط به علم‌ بسنده کند و علی رغم پیشرفت ها هنوز هم نیازمند ماورا است، گفت:در نگاه جامعه شیعی ایرانی و الهیات شیعی تعارض وجود ندارد، جایی که دانشمندان پزشکی که پیش قراول مبارزه با کرونا هستند وقتی توصیه پزشکی می کنند اولین کسی که رعایت می کند افرادی دین محور هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه در تعالیم شیعی تعارض بین دین و علم وجود ندارد، ادامه داد:کلیه فعالیت های کانون ها باید همگام با تغییرات لازم باشد، در طول تاریخ مساجد پایگاه فرهنگی‌ بوده و در واقع مساجد چشم شهر بودند و اکنون هم در فضایی که اولین ضرورت آن توجه به سلامت است مساجد به عنوان نهاد حامی سلامت برنامه های خود را بر حفظ سلامت مردم انجام ‌می دهند.

 

مروارید با اشاره به اینکه نهادی که سلامت را در کنار دینداری می بیند کانون های مساجد هستند و در کنار خط سلامت پیام دین را متناسب با نیاز کنونی صورت بندی می کند، افزود:امیدوارم ‌نقش مساجد در تولید سخت افزارهای بهداشتی و تولید نرم افزار مفهومی جزء فعالیت های کانونی باشد.

کد خبر 948534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha