حلقه فرار مالیاتی تنگ تر شود

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه مالیات مطمئن ترین و باثبات ترین منبع درآمد کشور است، گفت:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی » در دیدار مدیرکل، معاون و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی هرمزگان به مناسبت هفته مالیات و فرهنگ سازی مالیاتی ضمن تبریک این هفته، اظهار کرد: مالیات از منابع درآمدی مطمئن و پایداری است که می توان کشور را در شرایط مختلف و به خصوص شرایط بحرانی اداره کند.


وی با اشاره به اینکه در چشم انداز کشور ما درآمدهای نفتی در جایگاه پس از درآمدهای مالیاتی قرار دارند، افزود: با برنامه ریزی انجام شده و مسیر درست و خوب ریل گذاری شده در سازمان امور مالیاتی جهت تامین درآمدهای مالی کشور و پیشی گرفتن از درآمدهای نفتی شاهد رشد خوبی در این مسیر هستیم.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تشکر و قدر دانی از عملکرد مدیرکل و کارکنان اداره کل امور مالیاتی هرمزگان، ابراز داشت: مدیر کل و کارکنان این اداره کل در سراسر استان،ماموریت و وظایف خود در دستگاههای مالیاتی استان را به خوبی انجام داده اند.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان، از جمله مدیران با دغدغه استان است که همیشه در چارچوب قوانین در راستای توسعه استان و مشارکت در امور اجتماعی اقدامات موثری انجام داده اند.


وی در ادامه این دیدار بر وصول مالیات شرکت ها و دستگاههای که در استان فعالیت می کنند اما مالیات آن ها در استان های دیگر وصول می شود تاکید کرد.


امام جمعه بندرعباس همچنین ضمن تشکر از اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی تاکید کرد: کارکنان این اداره کل با همکاری سایر دستگاههای مرتبط بایستی عرصه را بر کسانی که قصد فرار مالیاتی دارند تنگ کنند.


نماینده ولی فقیه در  هرمزگان در پایان عنوان کرد: ائمه جمعه، روحانیون، نخبگان، مسئولین و اصحاب رسانه باید در کنار اداره کل امور مالیاتی هرمزگان در راستای فرهنگ سازی مالیاتی اقدام‌نمایند تا شاهد مشارکت مردم در پرداخت مالیات و در نتیجه توسعه و آبادانی بیشتر استان باشیم.


« شاکر رضا مریدی »، مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله این اداره کل، گفت:‌ باتوجه به شرایط گسترش ویروس کرونا در کشور،سازمان امور مالیاتی در این راستا مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در منابع اشخاص حقیقی و حقوقی و ارزش افزوده جهت رفاه حال مودیان محترم مالیاتی تا دوماه تمدید کرده است.


وی افزود: همچنین‌ مودیانی که تا پایان تیر ماه سال جاری اصل مالیات خود را پرداخت نمایند، از شرایط بخشودگی صد درصد جرائم بهره مند  می شوند.


مریدی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور در این شرایط که در راستای رفاه مودیان و  موجب پیشگیری از حضور فیزیکی آنان به ادارات مالیاتی می شود که هم اکنون در این اداره کل اجرا شده، سامانه ابلاغ الکترونیک است که مودیان با واردشدن به آدرس www. tax. Gov.ir می توانند نسبت به فعال شدن آن اقدام کنند

 

 

 

کد خبر 948549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha