بخش خصوصی در زمینه تهیه کیت‌های تشخیصی کرونا با قیمت ارزان همکاری کند

خدادادی گفت: آماده‌سازی و در دسترس قرار دادن کیت‌های تست تشخیصی همزمان ویروس‌های آنفولانزا و کووید ۱۹ بسیار مهم است و اگر بخش‌های خصوصی نیز در این زمینه فعال و این کیت‌ها با قیمت نازل‌تری توزیع شوند، می‌توانند کمک شایانی در این عرصه ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز (یکشنبه 22 تیر) با حضور در نوزدهمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: معمولا در شرایط بحرانی بدترین شرایط در نظر گرفته می‌شود که باید آمادگی لازم برای آن ایجاد شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بر لزوم جمع‌بندی پیشنهادهای کارشناسی متخصصان اپیدمیولوژی و پیش‌بینی دقیق شرایط در بازه زمانی نیمه دوم سال به ویژه فصل پاییز تاکید کرد.

 

وی با ارائه پیشنهاداتی در این نشست افزود: این پیشنهادها در سه محور پیشگیری، تشخیص و درمان قابل بررسی و اجرا خواهند بود و با توجه به شرایط پیش رو قطعا نیازمند برداشتن گام‌هایی موثر در این زمینه‌ها هستیم.

 

خدادادی به تشریح مباحث پیشنهادی در بخش پیشگیری پرداخت و اضافه کرد: علاوه بر ضرورت تامین و ‌تهیه ماسک ارزان قیمت برای اقشار آسیب‌پذیر، بحث استفاده از واکسن آنفولانزا را باید مدنظر قرار داد.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس آنفولانزا در فصل پاییز، بدون شک نیازمند واردات واکسن‌های سه و یا چهار ظرفیتی جهت مصون‌سازی افراد به ویژه گروه‌های پرخطر از ابتلا به ویروس آنفولانزای تیپ A وتیپB  هستیم که امیدواریم با آماده‌سازی و توزیع این واکسن‌ها تا اواسط شهریورماه امکان استفاده از آن در بهترین زمان میسر شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در بخش دیگری از سخنانش در فاز تشخیصی ویروس کرونا عنوان کرد: آماده‌سازی و در دسترس قرار دادن کیت‌های تست تشخیصی همزمان ویروس‌های آنفولانزا و کووید ۱۹ بسیار مهم است و اگر بخش‌های خصوصی نیز در این زمینه فعال و این کیت‌ها با قیمت نازل‌تری توزیع شوند، می‌توانند کمک شایانی در این عرصه ارائه دهند.

 

وی با اشاره به تست‌های رپید که در کشورهای اروپایی در حال طی مراحل اولیه هستند ابراز کرد: احتمالا این تست‌ها تا ماه آینده با دریافت تاییدیه‌های لازم وارد بازار می‌شوند که باید جهت تهیه آنها نیز تلاش وافری صورت گیرد.

 

خدادادی در بحث تامین دارو نیز خاطر نشان کرد: ضروریست پیش‌بینی لازم در خصوص تهیه و توزیع مناسب داروی تامی فلو به میزان لازم تا قبل از مهرماه به عمل آید.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر داروهای آویگان و رمدسیویر که در تخفیف عوارض ناشی از بیماری کرونا مطرح هستند و در لیست داروهای مورد قبول پروتکل‌های درمانی قرار گرفته و تایید شده‌اند، متقاضیان بسیاری دارند و با عنایت به اینکه بخشی از این داروها توسط سازمان بهداشت جهانی تهیه و در اختیار بعضی از مراکز قرار دارند و عدم تامین فراگیر آنها مشکلاتی را به وجود آورده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: در این زمینه از شرکت‌های دارویی خواست با توجه به تقبل تهیه و توزیع داروهای جدید، نسبت به رفع نیاز موجود در جامعه تلاش بیشتری صورت دهند.

 

وی به ظرفیت‌های پذیرش بیماران در بخش‌های مراقبت‌های ویژه اشاره کرد و اذعان داشت: باید در سطح کل کشور افزایش ظرفیت پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها به ویژه توسعه بخش‌های مراقبت ویژه مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

خدادادی واکسن کرونا را از همه مقوله‌های مرتبط با شیوع ویروس کووید ۱۹و مبارزه با آن مهم‌تر ارزیابی کرد و گفت: برخی منابع اعلام کرده‌اند تا پایان شهریور امسال قادر خواهند بود واکسن این ویروس را به بازار عرضه کنند و در کشور نیز تلاش‌هایی در این راستا به عمل آمده لذا لازم است این آمادگی جهت تهیه واکسن در صورت عرضه آن به میزان نیاز ایجاد شود.

 

وی در پایان یاد آور شد: در کشور ظرفیت‌هایی از قبیل جمعیت هلال احمر وجود دارد که با توجه به جهانی بودن این نهاد و ارتباط آن با صلیب سرخ می‌تواند گره‌گشای تنگناها و محدودیت‌هایی باشد که امروزه به واسطه تحریم‌های ظالمانه در کشور به چشم می‌خورد تا بدین سبب شاهد کاهش خطرپذیری و مرگ و میر ناشی از این بیماری باشیم.

 

کد خبر 948590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha