اجرای بیش از ۴۰ برنامه توسط حوزه های بسیج خواهران ملایر در هفته عفاف و حجاب

نظری گفت: بیش از ۴۰ برنامه توسط حوزه های بسیج خواهران ملایر در هفته عفاف و حجاب در حال برگزاری است.

« مهین نظری» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر  با بیان اینکه بیست و یکم تیرماه یادآور قیام انقلابی و حماسه‌آفرینی مردم ایران در برابر توطئه دشمنان در سال ۱۳۱۴ است گفت: یکی از شوم ترین نقشه های نظریه پردازان اسلام زدایی بود که با اقدام به موقع و به هنگام روحانیون و علمای آگاه و به برکت خون مطهر شهیدان مظلوم مشهد در مسجد گوهرشاد نقش بر آب شد.

مسئول بسیج خواهران شهرستان ملایر  افزود: زن مسلمان ایرانی اکنون در سایه عزت و اقتدار نظام اسلامی وامدار آن خون‌های پاک و مطهر و جانهای مقدسی است که در طول تاریخ در دفاع از حریم زن تکریم و اهدا شده  کرامتی که با  احیای آن زنان مسیر خود را به سلوک معنوی و نقش آفرینی هوشمندانه و عفیفانه در رده های عظیم فرهنگی ،سیاسی و  اجتماعی انقلاب در مقابله با هجمه های فرهنگی غرب یافته‌اند.

وی با بیان اینکه عزت و عظمت و جایگاه ارجمند زنان در اندیشه والای اسلامی هدیه پیامبر بزرگواری است که در دوران زنده به گور کردن دختران به نقش بی‌بدیل زن در تکمیل خلقت و رسالت انسان تاکید کردند افزود: ایشان  زن را مایه آرامش و ارزش  و از بزرگترین نعمت های الهی دانسته اند .

وی با بیان اینکه بهشت زیر پای مادران معرفی شده و تجلی مقام والای زن را به مروارید هستی سرور زنان عالم حضرت فاطمه زهرا (س)قرار داد گفت:   باید  زنان در تمامی اعصار با  الگوگیری از ایشان قدر گوهر نورانی خود را دانسته و با حفظ متانت و وقار و عفت  رسالت گرانسنگ خود را در رشد و هدایت قافله بشری به سوی قله های بلند ایفا کنند.

 وی استناد فرمایش مقام معظم رهبری گفت: ایشان به بحث عفاف و حجاب توجه ویژه داشته و این امر را مایه  و متانت ارزش گذاری ، آبرو  دانسته که فرمودند  این را باید قدر دانست و از اسلام به خاطر مسله حجاب تشکر کرد.

نظری با بیان اینکه همه ساله از  بیست و یکم تا بیست و هفتم تیر ماه به عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است گفت در این زمینه بیش از ۴۰ برنامه توسط حوزه های بسیج خواهران شهرستان ملایر در سطح شهرستان در حال اجرا است.

وی  برگزاری برنامه های فرهنگی، اجتماعی ،ورزشی و هنری را از جمله این برنامه‌ها و دانست وتصریح کرد: در این زمینه برنامه های مختلفی مانند مسابقات فرهنگی، مسابقات ورزشی ،کمک‌های مومنانه و معیشتی به خانواده‌های نیازمند،   تعدادی اقلام و اهدای جهیزیه  به نوعروسان نیازمند ،برگزاری و اکران،  فیلم نصب بنر در سطح شهر و .....در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این برنامه ها در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج و با همکاری نهادهای فرهنگی انجام می‌شود  گفت: هدف ما ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب است.

مسئول بسیج خواهران شهرستان ملایر   همچنین از برگزاری مسابقه تجربه آرامش در فضای مجازی خبر داد و گفت: با توجه به شروع ویروس کرونا برنامه ها بیشتر در فضای مجازی برگزار می شود  که این مسابقه در بخش‌های مختلف شامل عکس دلنوشته  ، نقاشی و..  با موضوعات ،حیا و عفت ،زمینه ساز ظهور،حیا و عفت،امنیت اجتماعی، حیا و عفت ،تحکیم خانواده،فرهنگ فاطمی و حیا و عفت،پاسداری خون شهدا برگزار شده  و مهلت ارسال آثار تا ۲۵ تیرماه در  کانال تجربه ارامش در پیام رسان ایتا به آدرس زیر @hejabfatemi99 خواهد بود.

وی گفت: آثار ساخته خود فرد باشد نه کپی  و سن شرکت کنندگان از ۱۰ تا ۲۰ سال بوده  که به نفرات اول تا دوم هر بخش هدایای نقدی تعلق می گیرد. 

کد خبر 948604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha