۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان اردبیل جان باختند / مبتلایان به رقم ۲۳۵ نفر رسید

حبیب زاده گفت: هم اکنون بیش از ۲۳۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۵ بیمار مبتلا به این بیماری در استان جان خود را از دست دادند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هم اکنون بیش از 235 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند که از این تعداد 43 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارند و طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 5 بیمار مبتلا به این بیماری در استان جان خود را از دست دادند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته مبتلایان به بیماری کرونا افزایش داشته است و تاکنون 44 بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شده اند.

 

این مقام مسئول افزود: مراجعه مکرر به مراکز درمانی با کوچکترین علایم سرماخوردگی یکی از آسیب های جدی به مردم در خصوص شیوع بیماری کرونا است و از شهروندان درخواست می شود خودسرانه به مراکز کرونایی مراجعه نکنند.

 

وی یادآور شد: با مشاهده علایم سرماخوردگی کارهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنید و در منزل به استراحت مشغول شوید و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جزو اولویت های درمانی خود قرار دهید.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: کرونا یک بیماری حاد تنفسی است و از مراجعه مردم به مراکز کرونا با کوچکترین علایم سرماخوردگی خودداری شود زیرا همین مجاورت احتمال افزایش ابتلا به بیماری کرونا را افزایش خواهد داد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام داشت: رعایت عموم مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده مداوم از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می تواند زمینه ابتلا به بیماری کرونا را تا حدود زیادی کاهش دهد.

 

حبیب زاده بیان کرد: شهروندان از حضور در اجتماع های غیرضروری و مراسم های عروسی و عزا خودداری کنند و در صورت امکان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کمترین زمان ممکن در این مراسم های حضور داشته باشند.

کد خبر 948704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha