آب شرب و بخش کشاورزی حق مردم دشت ورامین است

نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: در دسترس بودن آب شرب و بخش کشاورزی حق مردم دشت ورامین است و مسئولان باید به مهم توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان‌های تهران، حسین نوش آبادی نمانیده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه طرح انتقال آب از سد ماملو به شهرستان پیشوا که با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و دیگر مسئولین شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: امسال سال جهش تولید و فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی است و طبق فرمایشات رهبری به مجلس و دولت باید این موضوع مورد توجه باشد.

 

نماینده مردم پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی سد ماملو در مسیر رودخانه جاجرود تأسیس شد حقابه ورامین به آبی که الان استصال می‌شود تبدیل شد و نکته بعدی انتقال پساب تهران است که برای تأمین آب زراعی منطقه ضرورت دارد.

 

نوش آبادی با بیان اینکه امروز رفاه و معیشت مردم به آب بستگی دارد افزود: آب همیشه در دسترس مطالبه مردم به ویژه در این ۳ شهرستان پیشوا، ورامین و قرچک است و مسئولان باید به مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبلی حضور در مجلس پیگیر آب زراعی و شرب منطقه بوده است عنوان داشت: در حال حاضر نیز پیگیر این مسئله در مجلس هستم تا پروژه‌های ناتمام دنبال شود و انتقال فاضلاب تصفیه شده تهران به این منطقه نیز از ضروریات زراعت این دشت حاصلخیز است که کارهایی نیز صورت گرفته اما کافی نیست.

 

نوش آبادی به خبر افتتاح و آغاز شروع عملیات فاز ۷ و ۸ فاضلاب تصفیه خانه جنوب تهران اشاره کرد و بیان داشت: در کنار آب سد ماملو که به این منطقه می‌آید به تدریج برای آب منطقه ورامین و قرچک و خیر اباد و جواد آباد آب شرب و آب زراعی هم با تکمیل پروژه فاضلاب تصفیه خانه جنوب تهران عملیاتی شود که در صورت تحقق این اتفاق هم نگرانی کشاورزان در ارتباط با آب برطرف می‌شود و هم نگرانی مردم این شهرستان ها رفع خواهد شد.

 

وی بیان داشت: فلسفه و هدف از احداث سد ماملو برای تأمین آب شرب و کشاورزی ۴ منطقه ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت بوده و انشاالله در همین مسیر تلاش شود و نیاز تهران از منابع دیگر تأمین شود و درصد این آب عادلانه باشد.

کد خبر 948726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha