سومین  هفته آیین سه شنبه های تکریم در ایلام برگزار می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری سومین هفته آیین سه شنبه های تکریم در منزل شهید دانش آموز« حیات سروری» خبر داد.

حجت السلام« علی چراغی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: آیین معنوی سه شنبه های تکریم در راستای  بزرگداشت نام و یاد شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار و تکریم خانواده های معظم شهدا با ابتکار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مسجد کشور در سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این آیین معنوی به مناسبت چهلمین سالگرد دوران هشت سال دفاع مقدس با دیدار و حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در منزل شهدای عزیز برگزار می شود، تصریح کرد: این برنامه از ۱۰ تیرماه سال جاری در استان ایلام آغاز شده است و  به مدت ۱۰ هفته تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

چراغی پور با بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا زمینه ساز آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان امروز و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با سیره و زندگی شهدا و آرمان های این عزیزان است، گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز  در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله از دیگر اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بیان کرد: این طرح در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب جوانان و نخبگان به مساجد انجام می‌شود.

 

 

وی بیان کرد: سومین هفته از آیین معنوی سه شنبه های تکریم با حضور حجت الاسلام « الله نوری کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در منزل شهید دانش آموز «حیات سروری» فردا سه شنبه مورخ ۲۳ تیرماه راس ساعت ۱۹ برگزار می شود.

 

گفتنی است، شهید «حیات سروری» در فروردین ۱۳۴۷در خانواده ای متعهد و مذهبی در بخش صالح آباد متولد گردید و در دامان مادری پاک و پرهیزگار و پدری رئوف و مومن در جوار حرم مطهر امامزاده علی صالح(ع) پرورش یافت و در سن ۱۳سالگي عضو پايگاه مقاومت شهر صالح‌آباد شد، شهید سروری، در سال­ های 1363 و 1364 با گردان­ های 505  محرم و شهید بهشتی برای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران، عاشقانه به جبهه­ های حق علیه باطل شتافت و خود را برای جهادی بزرگ و ایفای رسالت دینی و اعتقادی آماده کرد.

این شهید عزیز داوطلبانه و با اصرار خود، برای شرکت در عملیات والفجر 9 به مناطق و محورهای عملیاتی کردستان اعزام گردید، شهید حیات سروری در تاریخ ۱۲ اسفندماه ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی مریوان با روحیه­ ای شهادت ­طلبانه، با شهامت و «راضیه مرضیه» از این دنیای فانی به سوی معبود خویش شتافت و آرامش ابدی یافت.

 

 

وی بارها از نحوه شهادت خود با دوستانش چنین سخن گفته بود که «من شهید می ­شوم و یک تیر در قلب من می­ نشیند»، سرانجام  قلب پر از مهر او که گنجینه­ ای از مهر خدا بود، مورد اصابت ترکش بمب­ هواپیمای جنگی رژیم ننگین بعث عراق قرار گرفت و در ساعت 12 ظهر روز ۱۲ اسفندماه ۱۳۶۴ جاودانه شد.

 

 

در قسمتی از وصیت نامه این شهید آمده است: برادرم، لبانم را بنگر که هوشمندانه شعار می دهند...و مرا که ترانه می خوانم...آن چه بر لبم می گذرد آرزوهای زخم خورده ای است که بر لب چون نازی جاری است، انسان به سلاح خویش ایمان آورده است، به سلاحی که به پیروزی کشیده می شود و به خونی که بر خاک می ریزد، قلمت را با خون من رنگین کن و آنچه می گویم بنویس، برای تمام مردان بنویس، بنویس که برادران، خویشان، من وصیت خویش نوشته ام.

 

 

وصیت من، رسالت نسل من است. برادران، اگر من درگذشتم رسالتم را به انجام رسانید و بردبار برای آن بکوشید... و ای کسانی که مرا دوست دارید! راهی که من رفتم، راهی بود که از راه دوستان شهیدم سرچشمه گرفت و شما همین راه را انتخاب کنید و دنباله روی همین راه باشید.

کد خبر 948800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha