مرحله دوم رزمایش احسان و همدلی با توزیع ۴۵ هزار بسته حمایتی در استان کرمان

روح اللهی از اجرای دومین مرحله رزمایش«احسان و همدلی» خبر داد و با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بحران کرونا برای خدمت به آسیب دیدگان وارد عمل شد و خدماتی انجام داد؛ افزود: مرحله نخست رزمایش ماه مبارک رمضان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدعلی روح اللهی، دوشنبه(۲۳ تیر) از اجرای دومین مرحله رزمایش«احسان و همدلی» خبر داد و با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بحران کرونا برای خدمت به آسیب دیدگان وارد عمل شد و خدماتی انجام داد؛ افزود: مرحله نخست رزمایش ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره)استان کرمان اقدامات این ستاد در مقابله با کرونا را ناظر به رفع کمبودهای موجود از جمله ماسک و موادضدعفونی کننده و... دانست و گفت: علاوه بر تأمین تجهیزات پزشکی، در کمک به افراد آسیب دیده گان از کرونا در دو بخش اشتغالزایی این افراد و کمک به معیشت آنان وارد عمل شدیم.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست یک میلیون بسته معیشتی که از این تعداد سهم استان کرمان ۲۵ هزار بسته بود؛ در ماه مبارک رمضان توزیع شد؛ اظهار داشت: ما توانستیم خدمت قابل ملاحظه ای داشته باشیم.

 

روح اللهی ادامه داد: در مرحله دوم ۴ میلیون بسته پروتئینی همراه با بسته های بهداشتی توزیع می شود که از این تعداد بنا به جامعه هدف آسیب دیده از کرونا، سهم استان کرمان ۴۵ هزار بسته هر بسته به ارزش ۱۵۰ هزار تومان شامل مرغ، ژل، ضدعفونی کننده سطوح و ماسک است که سهمیه قابل ملاحظه ای برای اصناف منظور شده است.

 

 

وی ادامه داد: روز گذشته جلسه ای برای رفع مشکل آب شرب مناطق کمتر توسعه یافته در ۸ استان و ۵۰۰ روستا طی تفاهم نامه ای با اداره آبفای کشور انجام شده تا از آب شرب بهداشتی بهره مند شوند و استان کرمان نیز جزو این استان ها است.

 

مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره)استان کرمان افزود: ۶۰۰ هزار نفر تا پایان سال ۹۹ بعد از اتمام این ۵۰۰ پروژه از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

 



حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در این مراسم طی سخنانی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را مجموعه ای جهادی با فرماندهی چهره های مخلص و فداکار دانست که حرکت جهادی را در سه محور ارزشمند و بزرگ آغاز کردند.

 

 

وی این محورها را شامل جهاد در عرصه سازندگی کشور؛ خلاقیت و ابتکار و جهاد در کمک رسانی مؤمنانه دانست و ادامه داد: خلاقیت و ابتکار از نوع جهادی و قابل تحسین است و در تهیه دارو و بعضی اقلام پزشکی و دهها خدماتی که نیاز به خلاقیت جوانان کشور دارد، این ستاد پیشتاز است.

 

 

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در جهاد برای کمک رسانی مؤمنانه، نهادها و ارگان های دیگر هم در ماه رمضان وارد شدند و اکنون هم در کنار این ستاد و مردم خیّر و نیکوکار این حرکت خداپسندانه را ادامه می دهند؛ از اجرای مرحله دوم رزمایش احسان و همدلی قدردانی کرد.

 


 

بر اساس گزارش شبستان، مرحله دوم این رزمایش از حرم مطهر امامزاده محمدبن ابراهیم مجاب آغاز شد.

 

 

 

کد خبر 948805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha