«کوچه یاران»  تحول را از دل کوچه‌های عباس آباد رقم می‌زنند

عضو هیئت امنای شورایاری عباس آباد آران و بیدگل از اجرایی شدن پروژه «هر کوچه، یک کوچه یار» در این محله خبر داد.

«نعمت الله قبایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: پروژه «هر کوچه یک کوچه یار» در محله عباس آباد آغاز شده است و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام کوچه های این محله به طرح «کوچه یار» خواهند پیوست. 

 

مدیر محله عباس آباد شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه می بایست به دنبال چاره جویی جهت بهتر شدن کیفیت اجتماعی و فرهنگی کوچه های امروزی ، تحکیم روابط همسایه ها و در نهایت محیط اجتماعی کوچه باشیم، افزود: در سند چشم انداز محله عباس آباد، تعیین سرنوشت اقتصادی، اجتماعی و کالبدی محلات به گونه ای است که می توان « کوچه و مدیریت کوچه» را به مثابه «قلب» فرایند برنامه ریزی و طراحی محله محسوب کرد.

 

قبایی در ادامه بیان داشت: در این طرح که برای نخستین بار در سطح شهرستان آران و بیدگل اجرایی می شود، «کوچه یار» هر محله به عنوان رابط «ساکنین کوچه» با شورایاری خواهد بود و از این طریق علاوه بر پیگیری مشکلات کوچه و ساکنین،  برنامه های اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی هر کوچه برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

 

عضو هیئت امنای شورایاری عباس آباد آران و بیدگل افزود: در فاز نخست این پروژه که همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) با مشارکت  تعداد زیادی از مردان و زنان محله آغاز شد، ۱۰ کوچه محله، «کوچه یار» خود را معرفی کردند و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام کوچه های محله صاحب «کوچه یار» خواهند شد. 

 

قبایی بیان داشت: با توجه به همکاری و ارتباط خوب مردم با نهاد شورایاری، طرح دریافت عوارض نوسازی را به شهرداری ارائه کردیم که در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر، برای اولین بار در استان اصفهان عوارض نوسازی سالیانه خانه های محله عباس آباد به شورایاری محله اختصاص خواهد یافت.

 

وی افزود: با دریافت این عوارض، طرح «کوچه یار» به عنوان پروژه اصلی شورایاری دنبال خواهد شد و تلاش خواهیم کرد علاوه بر رفع مشکلات کوچه ها، طرح های زیادی را از طریق هزینه کرد این عوارض برای هر کوچه برنامه ریزی کنیم به طوری که مردم تغییرات را به چشم ببینند و با کمال میل عوارض را پرداخت کنند.

 

محله عباس آباد شهرستان آران و بیدگل به عنوان نخستین و تنها محله ای است که پروژه شورایاری و مدیریت محله را در سطح استان اصفهان با همکاری شهرداری ناحیه یک آران و بیدگل کلید زده است و قرار است طی پروژه «عباس آباد ۱۴۰۶» طی مدت ۱۰سال بیش از ۱۵۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، سلامت و مبلمان محلی و شهری را از طریق شورایاری و مشارکت مردم محله عباس آباد در محله عباس آباد اجرا کند.

 

اجرای طرح «کوچه یار» بیست و هفتمین پروژه این شورایاری است./

کد خبر 948837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha