جریمه نقدی عربستان برای ورود بدون مجوز به مشاعر مقدس

مقامات عربستان از اعمال جریمه نقدی برای کسانی که بدون مجوز وارد مشاعر مقدس می شوند، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، مقامات مسئول برگزاری حج عربستان اعلام کردند: هرکسی که بدون مجوز وارد منا، مزدلفه، عرفات بشود، باید منتظر پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 10 هزار ریال باشد.

 

این مقامات تاکید کردند: درصورت تکرار این مسئله جریمه نقدی دو برابر خواهد شد.

 

مقامات عربستان اعلام کردند: این جریمه نقدی در چارچوب تدابیر احتیاطی اعمال می شود که مقامات مسئول برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تضمین سلامت حجاج و انجام فریضه حج در فضای بهداشتی ایمن اتخاذ کردند.

 

مقامات عربستان تصمیم گرفتند که موسم حج امسال را با تعداد معینی از اتباع خارجی مقیم این کشور برگزار کنند، به همین دلیل پروتکل بهداشتی را برای ادای فریضه حج به نهادهای مسئول ارسال کردند.

 

برهمین اساس، مرکز ملی پیشگیری بیماری ها در حج امسال اعلام کرد: ورود بدون مجوز به مشاعر مقدس از 28 ذی العقده 1441 هجری تا پایان روز 12 ذی الحجه سال 1441 هجری ممنوع است.

 

براساس پروتکل بهداشتی منتشر شده، مسئولان حج و عمره عربستان با قراردادن موانعی از لمس کعبه یا حجر الاسود یا بوسیدن آن جلوگیری می کنند. مشترک بودن وسایل و لوازم شخصی بین حجاج مانند تجهیزات محافظت، وسایل ارتباطی، پوشاک، لوازم اصلاح و حوله نیز ممنوع است.

 

این پروتکل های بهداشتی تهیه سنگ برای حجاج را نیز در برمی گیرد. این سنگ ها از قبل ضدعفونی می شوند و در کیسه های سربسته در اختیار حجاج قرار می گیرند. برنامه سفر حجاج به جمرات به گونه ای است که تعداد زایران در زمان رمی جمرات از 50 نفر فراتر نرود. فاصله هر فرد در زمان رمی جمرات باید یک و نیم متر یا دو متر باشد. همچنین دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای همه حجاج و کارگران در مسیر رمی جمرات فراهم می شود.

کد خبر 948871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha