جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی به ۷۴ نفر رسید

مهدی زاده گفت: با فوت یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در خراسان جنوبی به ۷۴ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» ظهر امروز (۲۳ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی اظهار کرد: هم اکنون ۱۵۷ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری‌ هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۶۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا هستند و متاسفانه ۱۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال هفت نفر وخیم گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت، عنوان کرد: تاکنون آمار قربانیان این بیماری در خراسان جنوبی به ۷۴ نفر رسیده است.

 

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت شهرستان بیرجند، خوسف، نهبندان، سربیشه، طبس، فردوس و قاینات در وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) قرار دارند، افزود: شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پر خطر) شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و  متاسفانه هیچ شهرستان سفیدی در استان نیست.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه رعایت فاصله گذاری، پرهیز از تجمع غیرضروری و استفاده از ماسک در فضاهای عمومی باید انجام شود، ادامه داد: ۵۳ درصد مبتلایان به دلیل شرکت در مراسم‌ها و تجمع ها، مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

 

 

کد خبر 948873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha