صنعت گردشگری در سراسر استان اصفهان فراگیر شده است

الهیاری گفت: برکات صنعت گردشگری در سال های گذشته به شهرستان‌های استان اصفهان رسیده و این صنعت در سراسر استان گسترش یافته است.

«فریدون الهیاری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به ظرفیت های گردشگری در سراسر استان اصفهان، اظهارداشت:  درگذشته از این قابلیت برای توسعه اقتصادی و پیشرفت مناطق مختلف کمترین بهره برداری صورت گرفته و این حوزه در شهر اصفهان متمرکز بوده است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزود: با توسعه زیرساخت ها و همکاری مسئولان محلی، 50 درصد از گردشگران به سمت شهر و روستاهای تاریخی هدایت شده و این حضور توریست و مسافر در نقاط مختلف استان اصفهان، موجب توسعه صنعت گردشگری شده است.

 

الهیاری ادامه داد: رویکرد توسعه گردشگری در سراسر استان، مسافران و گردشگران علاوه بر بازدید از جاذبه های تاریخی اصفهان به دیگر مناطق نیز سفر کرده و طول مدت اقامت آن ها از یک روز به سه روز و در برخی مواقع تا پنج روز افزایش یافته است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان افزایش میزان اقامت، رشد اقتصادی و رونق صنعت گردشگری را از دستاوردهای تمرکززدایی بیان کرد و گفت: این صنعت به عنوان یکی از فرصت های شغلی و عرصه ای بدون آلایندگی فرصت خوبی را برای پیشرفت مناطق کمتر توسعه یافته فراهم کرده است.

 

* افزایش گردشگر با توسعه زیرساخت ها

وی با بیان اینکه اقامتگاه های بوم گردی از 50 واحد در پنج سال گذشته به 444 واحد رسیده است، خاطرنشان کرد: این اقامتگاه ها بیشتر در شهرستان های استان اصفهان احداث شده اند که افزایش آن ها همراه با سایر ظرفیت های اقامتی موجب جذب توریست و گردشگر شده است.

 

الهیاری میزان بازدید از آثار تاریخی این استان در سال گذشته به بیش از سه میلیون نفر رسیده و این در حالی است که در اوایل فعالیت دولت تدبیر و امید این آمار کمتر از یک میلیون نفر بوده است.

 

وی افزایش جذب توریست خارجی از ۶۰ هزار گردشگر نفر در سال ۹۱ به بیش از۳۰۰ هزار نفر در سال 98 را از دیگر دستاوردهای سیاست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان اصفهان بیان کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان یادآورشد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در استان اصفهان افزایش یافته و اگرچه این عرصه در شرایط کرونا تحت تاثیر قرار گرفت اما با بهبود شرایط اتفاقات خوبی در توسعه این عرصه انجام می شود.

 

* صنعت گردشگری رشد اقتصادی را به همراه دارد

 

وی به رشد اقتصادی در استان اصفهان و گردشگری به عنوان یکی از محور های توسعه گفت: صنعت گردشگری برای رشد اقتصادی یک فرصت محسوب می شود و این چشم انداز و با تدبیر مسئولان دولتی انجام شد.

 

الهیاری از صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پاک یاد کرد و افزود: این عرصه آلودگی ندارد و در انتقال ارزش ها و معماری نوین داخلی نقش دارد و با جذب توریست خارجی منفعت اقتصادی نسیب کشور می شود.

 

کد خبر 948916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha