استیضاح شهردار رشت کلید خورد

در کمتر از دو ماه از طرح سوالی که شورای شهر رشت از شهردار این شهر کرد، به دنبال دومین طرح سوال، استیضاح ناصر حاج محمدی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که عصر امروز(دوشنبه، ۲۳ تیر) برگزار شد، استیضاح ناصر حاج محمدی پس از اینکه پاسخ های خود را برای اعضا ارائه کرد، با رای اکثریت اعضای حاضر که قانع نشدند، کلید خورد.


در حالیکه شهردار رشت به سوال های اعضا در موضوعات مختلف پاسخ داد، اما شش نفر از ۱۰ عضو شورا در نهایت با رای گیری اعلام کردند که از پاسخ های وی قانع نشده اند.


اگرچه در کمتر از دو ماه پیش (۳۱ اردیبهشت) هم طرح سوال از شهردار رشت انجام شد و اعضا رای به قانع شدن از توضیحات حاج محمدی داده بودند اما امروز با اینکه برخی سوال ها و به دنبال آن پاسخ های حاج محمدی تکرار طرح سوال‌های پیشین بود، با اینهمه اکثریت اعضا با رای های خود اعلام کردند که ادامه همکاری شهردار به عنوان مدیر شهرداری رشت وابسته به رای هایی خواهد بود که در جلسه آتی شورا برگزار می شود.


مهمترین سوالی که از شهردار شده بود به پروژه سرمایه گذاری گیل لند اختصاص داشت که از نظر اعضا، صرفه و صلاح شهرداری در آن رعایت نشده است. حاج محمدی با رد این ادعا در توضیحات خود به شورا به جزئیات پروژه و قدرالسهم شهرداری در سرمایه گذاری و درآمدها اشاره کرد و گفت: تمامی برآوردهای هزینه‌ای که توسط مشاور انجام شده با تغییر نرخ ارز مطمئنا قابلیت به روزرسانی دارد و درآمد شهرداری تنها در بخش پارک آبی به جای همه بخش های پروژه با توجه به احتمال بروز مشکلات حقوقی به صرفه و صلاح شهرداری است.


وی به سوال شورا درباره بی توجهی به کارخانه ی کود آلی توضیح داد: برای افزایش ظرفیت کود آلی از ۵۰۰‌تن به یک هزار تن که مشکلاتی پیش آمده بود، مجددا تجدید مناقصه صورت گرفته و برای اورهال کارخانه کود آلی از ۳۰۰ تن به ۵۰۰ تن دو بار مناقصه برگزار شده که برای سومین بار در شانزدهم مرداد، بازگشایی پاکت های مناقصه به مبلغ ۹۲ میلیارد ریال را خواهیم داشت.


شهردار به سوالات دیگر اعضا مبنی بر مطالبات کارکنان و مطالبات پیمانکاران هم پاسخ داد و تاکید کرد: طی یک سال گذشته به عنوان شهردار، اقداماتی را در شهر انجام داده ام که از سال ۹۲ تاکنون بدون اقدام اجرایی و پیگیری باقی مانده بود.


با پایان یافتن توضیحات شهردار، اعضای شورا نسبت به برخی پاسخ های حاج محمدی اعتراض کردند.

 

«حجت جذب» نسبت به بی توجهی شهردار در اجرای مناقصه های کارخانه کودآلی گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می دهد اگر بی توجهی شهردار نسبت به اجرای مناقصه های کارخانه کود آلی صورت نمی گرفت، شهرداری با هزینه های بسیار کمتری نسبت به دوران کنونی می توانست نسبت به افزایش ظرفیت کارخانه اقدام کند.

 

وی افزود: مشکل سراوان که وابسته به افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی است هر روز بحرانی است و اگر بی توجهی های شهردار نبود، مشکل لندفیل سراوان هم زودتر حل می شد.

 

با این سخنان، ۶ عضو حاضر اعضا در مقابل چهار عضو در جلسه با رای گیری اعلام کردند که از توضیحات شهردار قانع نشده اند.

کد خبر 948932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha