تولید انبوه مسکن با بورس املاک و مستغلات

نماینده اتاق بازرگانی در شورای عالی بورس گفت: راه اندازی بازار املاک و مستغلات می‌تواند به تأمین مالی و تولید انبوه مسکن با قیمت تمام شده مناسب، کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «حسین سلاح ورزی» با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: مطالعات بر روی اقتصاد کشورمان و بقیه کشورها، نشان می‌دهد که رابطه قوی میان متغیر‌های کلان اقتصادی و متغیر‌های بخش مسکن وجود دارد و از طرف دیگر حدود ۱۲۰ رشته فعالیت با حوزه ساختمان ارتباط مستقیم دارند.

 

نماینده اتاق بازرگانی در شورای عالی بورس ادامه داد: شاخص‌های مختلف نشان می‌دهد که رونق در بخش ساختمان با رونق یا رکود کل اقتصاد، ارتباط دارد و از طرفی موضوع مسکن برای مردم نه تنها اقتصادی بلکه موضوع اجتماعی است و از طرفی دولت هم حجم انبوهی از املاک و طرح‌های نیمه تمام دارد که قرار بود آن‌ها را برای بهره برداری و مولدسازی به بخش خصوصی واگذار کند.

 

سلاح ورزی افزود: راه اندازی بازاری به عنوان بازار املاک و مستغلات می‌تواند امکان تأمین مالی از طریق صندوق پروژه‌ها برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولت را فراهم کند و از سوی دیگر برای مردم فرصتی برای پیش خرید در بستر شفاف است.

 

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد موضوع راه اندازی بورس املاک و مستغلات در تحلیل‌های عامیانه به بورس مسکن تقلیل داده شده است در حالی که این گونه نیست و کارکرد‌های گوناگون بیشتری دارد.

 

نماینده اتاق بازرگانی در شورای عالی بورس گفت: بر اساس برخی از گزارش ها، املاک مسکونی و تجاری در ایران بیش از ۸۰ درصد خالص ثروت را تشکیل می‌دهد بنابراین با توجه به تنوع کارکرد‌ها در این بخش، بورس تخصصی در این باره ضرری ندارد.

 

سلاح ورزی با اشاره به اینکه فروش متری مسکن، ابزاری برای تأمین مالی طرح هاست، افزود: قرار است تعداد زیادی سازنده، طرح‌های متعدد انبوه سازی را تعریف کنند و سپس از طریق فروش متری، شفاف تأمین مالی شوند.

 

وی اضافه کرد: این موضوع، عرضه و تقاضا را در بازار مسکن متعادل خواهد کرد./

کد خبر 948968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha