استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

حجت الاسلام گرایلی گفت: برنامه هایی که در حوزه عفاف و حجاب تهیه می شود، باید سبقه فرهنگی داشته باشد و با بیانی شیوا و تاثیرگذار ارایه شود تا اثرگذاری آن به نسل های آینده بیشتر باشد.

 حجت الاسلام «محمدطاهر گرایلی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: تبیین ارزش ها و پیامدهای مثبت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بسیار مهم است و برای باورپذیر کردن این موضوع در جامعه باید بتوانیم از زبان هنر به نحو مطلوبی استفاده کنیم و با برنامه سازی و شیوه های غیرمستقیم به ترویج عفاف و حجاب در جامعه اقدام کنیم.

 

کارشناس فرهنگی افزود: از ابزارهای مختلف برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید استفاده کرد، به ویژه در این بخش می توان از هنر کمک گرفت. باید ببینیم در حوزه های عفاف و حجاب چقدر برنامه ساخته شده است که هیبت فرهنگی داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی که در حوزه عفاف و حجاب تهیه می شود، باید سبقه فرهنگی داشته باشد و با بیانی شیوا و تاثیرگذار ارایه شود تا اثرگذاری آن به نسل های آینده بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: به عنوان مثال در بخش فرهنگ و شهادت به نامگذاری کوچه ها به نام شهدا اکتفا کرده ایم و اگر راهیان نور اجرایی نمی شد از موضوع ایثار و شهادت نیز خیلی عقب می ماندیم. در کتاب های درسی موضوعی نداریم که فرهنگ ایثار و شهادت ترویج و تبلیغ کند.

 

کارشناس فرهنگی گفت: در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تشویق مردم جامعه به این موضوع باید بتوانیم از زبان هنر کمک بگیریم و به گونه ای موضوع را مطرح کنیم که مورد پذیرش همه قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام گرایلی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید به شیوه های مختلف و به روش های گوناگون تبیین شود تا افراد با سلایق و ذائقه های متفاوت بتوانند موضوع عفاف و حجاب را درک کنند و آن را در سبک زندگی فردی و اجتماعی خود اجرایی کنند.

 

کد خبر 949052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha