آغاز ثبت نام آنلاین نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در فارس

کوشکی گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سال جاری در ۳۵ رشته در فارس همزمان با سراسر کشور و با در نظر گرفتن شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت غیرمتمرکز و غیر همزمان و منوط به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حشمت کوشکی»، امروز (سه شنبه 24 تیر) با اعلام  آغاز ثبت نام آنلاین نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در فارس به خبرنگاران گفت: نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سال جاری در 35 رشته در فارس همزمان با سراسر کشور و با در نظر گرفتن شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت غیرمتمرکز و غیر همزمان و منوط به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس افزود: ثبت نام این مسابقات از 22 تیرماه آغاز شده است و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت، ترویج مهارت، افزایش توان مهارتی نیروی کار تا سطح جهانی و شناسایی نقاط قوت آموزش‌های مهارتی، آشنایی مربیان با سطح استاندارد آموزش مهارت جهانی و تکنولوژی نوین، بسترسازی برای اجرای آموزش‌های پروژه‌محور، ایجاد ارتباط بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای با صنعت و بنگاه‌های اقتصادی و معرفی مهارت‌آموزان برتر به این مراکز است.

کوشکی تاکید کرد: همچنین با هدف اشتغال مهارت‌آموزان برتر، فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای و روح‌بخشی به آموزش‌های مهارتی و ایجاد انگیزه در جوانان برای فراگیری مهارت ایجاد می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس ادامه داد: ثبت نام در این مسابقات تنها به صورت آنلاین و از طریق نشانی www.portaltvto.com/olampiad/signup/step1 انجام می شود و متقاضیان می توانند از طریق این نشانی در رشته مورد نظر ثبت نام کنند.

وی اعلام کرد: رشته های رقابتی برای متولدین بعد از 11 دیماه 74 شامل فناوری آب، ساخت و تولید تیمی، مکاترونیک، امنیت شبکه و رشته های رقابتی برای  متولدین 11 دیماه 77  به بعد نیز شامل رباتیک، تراش و فرز «سی ان سی»، فناوری مد، گل آرایی، طراحی فضای سبز، تهویه و تبرید، جوشکاری، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، کنترل صنعتی، اتصالات چوبی، نجاری سازه های چوبی، لوله کشی و گرمایشی، تاسیسات الکتریکی، الکترونیک، کابینت سازی، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، آجر چینی، کاشیکاری دیوار و کف، گچکاری، تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین، طراحی مهندسی مکانیک، جواهرسازی، آشپزی، قنادی، طراحی صفحات وب، مدیریت سیستم های تحت شبکه و امنیت شبکه است.

کوشکی، استان فارس را از استان های پر افتخار در طول 18 دوره گذشته عنوان کرد و گفت: شرکت کنندگان استان فارس تا کنون به چندین موفقیت جهانی دست یافته اند و در دوره گذشته نیز تیم اعزامی استان فارس با کسب سه مدال نقره، یک مدال برنز و 6 دیپلم افتخار برگ زرین دیگری را به افتخارات استان اضافه کرد.

وی عنوان کرد: نفرات برتر این مسابقات که به صورت سالانه در سطح کشور برگزار می شود پس از حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی مهارت به مسابقات جهانی اعزام خواهند شد.

کد خبر 949125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha