تقویت مدیریت پویا و کارآمد آب و خاک از ضروریات بخش کشاورزی است

آیت الله مبلغی، با بیان اینکه تقویت مدیریت پویا و کارآمد آب و خاک از ضروریات بخش کشاورزی ست، گفت: عدم توجه به این دو می تواند مسیر توسعه را با مشکل مواجه سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله«احمد مبلغی» امروز(24تیر) در در سومین نشست هیئت اندیشه ورز کشاورزی لرستان اظهار داشت: آب و خاک از عناصر مهم در بخش کشاورزی هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت مدیریت مصرف آب تأکید کرد و افزود: برنامه لازم برای جلوگیری از هدر رفت آب باید مورد توجه قرار گیرد و تقویت مدیریت پویا و کارآمد آب و خاک به ویژه در مصرف آب و توزیع آن امری ضروری است.

 

وی با بیان اینکه  ادامه داد: توجه نکردن به تقویت مدیریت پویا و کارآمد آب و خاک مانع توسعه و پیشرفت می شود، عنوان داشت: مبتنی سازی مدیریت و راهبردهای آب بر اساس وضعیت طبیعی چرخه و سیکل آب از ضرورت های فراروی لرستان است.

 

آیت الله مبلغی بر ضرورت ایجاد و تقویت آب و خاک، تقویت و توسعه معلومات و اطلاعات درست از وضعیت آب و خاک تأکید و بیان کرد: توجه نکردن به هرکدام از موارد می تواند مسیر توسعه و پیشرفت را با مشکل مواجه کند.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه به قانون در زمینه مدیریت آب و خاک، یادآور شد: اگر بر آب و خاک مدیریت کارآمد و علمی و همزمان مبتنی بر دین اعمال شود، می توان به یک نظام توزیع و مصرف درست برای آب دست یافت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه توزیع و مصرف آب باید مبتنی بر نگاه های ویژه فقه و شریعت به آب باشد، اظهار داشت: این مهم از هدر رفت آب، مصرف بی رویه و خارج از چارچوب و نابود کننده آن جلوگیری می کند.

کد خبر 949175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha