دلار ۲۳ هزار تومانی مانع تلاش شورای شهر شیراز برای تداوم پروژه های شهری نشد

نظری گفت: افزایش دلار از چهار هزار به ۲۳ هزار تومان در سال های اخیر، موجب توقف تلاش شورای شهر شیراز برای تداوم اجرای پروژه های شهری و عمرانی در شیراز نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید نظری»، امروز (سه شنبه 24 تیر) در نشست ویدئو کنفرانسی مطبوعاتی فصلی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با وجود اینکه شورای پنجم شهر شیراز زمانی که شورا تحویل داده شد دلار حدود چهار هزار تومان بود اما اکنون 23 هزار تومان است دست از تلاش برای تداوم پروژه های شهری برنداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: با وجود تحریم های حاضر و افزایش نرخ ارز، خط 2 قطار شهری شیراز از «میانرود» تا میدان «آزادی» به سرعت در حال انجام است و خط سه نیز با تکمیل خط یک غربی به زودی کلنگ خواهد خورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: پروژه بزرگراه «شهید سپهبد سلیمانی» از پروژه هایی است که بحث تملک اراضی آن از خود پروژه بیشتر است اما شهرداری و شورای شهر شیراز پیگیر آن هستند.

نظری اعلام کرد: پل های چند سطحی «شهدای کشن»، «استاد بهمن بیگی»، «سردار رودکی» در همین شرایط دشوار احداث شده اند و 20 پارک کوچک و بزرگ در شیراز در حال احداث است که به زودی یکی از آنها در منطقه 11 افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: شورای پنجم در اقدامات مربوط به پرداخت حقوق به پرسنل 13 هزار نفری شهرداری شیراز نیز اقدامات خوبی داشته است و امروز شاهد اعتراضات پیمانکاران و کارکنان در این خصوص نیستیم.

این عضو شورای شهر شیراز با ابراز رضایت از همراهی شورای شهر شیراز با ستاد استانی کرونا گفت: شهرداری و شورای شهر شیراز پا به پای این ستاد کار کرده است و در جلسات این ستاد همواره چهار عضو شورا حضور داشته اند.

نظری افزود: پروژه های انسان محور انجام شده اخیر شامل آوردن شبکه دوچرخه های «بیدود»، پروژه های ورزشی، احداث باغ ایرانی، باغ «سایه» در منطقه 11، پردیس تئاتر و سینمایی در نقاط محروم شهر و ... است که اقدامات موثر و مطلوبی در این حوزه به شمار می رود.

وی در خصوص تخریب خانه‌های تاریخی شیرازگفت: تنها 2 خانه تاریخی تخریب شده و سایر تخریبات در مناطق تاریخی و فرهنگی شیراز شامل مناطق و خانه‌های تاریخی نبوده است و شورای شهر شیراز بر احیای هویت بافت تاریخی در شهر شیراز تاکید ویژه دارد.

نظری اعلام کرد: به زودی بافت تاریخی شیراز به منطقه‌ای گردشگری تبدیل خواهد شد و افزایش قیمت منازل در بافت تاریخی نشانه جذب سرمایه گذاران و انجام پروژه‌های احیا کننده این بافت ارزشمند است.

 

 

کد خبر 949322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha