بانکها در سریع‌ترین زمان ممکن باقیمانده تسهیلات سیل را پرداخت کنند

رضا پور گفت: بانکها در سریع‌ترین زمان ممکن باقیمانده تسهیلات سیل را به سیل زدگان پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از پارسیان، « مجتبی رضاپور » در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی و هماهنگی پرداخت تسهیلات سیل به متقاضیان اظهار کرد: بانك‌ها می‌توانند با پرداخت آسان تسهيلات و تامين سرمايه در گردش واحدهاي مسکونی و توليدي، كمك بزرگي براي اشتغال در جامعه باشند.

 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات معیشتی به تعداد ۹۰ فقره و به مبلغ 13 میلیون و 500 هزار ریال به شهروندان پارسیانی گفت: پرداخت تسهیلات بلاعوض تعمیری و معیشتی به تعداد ۶۱۹ فقره و به مبلغ 21 میلیون و 734 ریال که در سیل اخیر دچار آسیب شده بودن از منابع اعتبارات بنیاد مسکن اعطا شده است.

 

فرماندار پارسیان همچنین عنوان کرد: پرداخت تسهیلات تعمیری به تعداد ۲۴۷ فقره و به مبلغ ۲۴.۷۰۰ میلیون ریال اختصاص و پرداخت داده شده است .

 

رئیس ستاد مدیریت بحران پارسیان، جذب اعتبارات خسارات سیلاب را مستلزم کار جهادی و هماهنگ بین تمامی دستگاه های مرتبط از جمله بانکهای عامل دانست و افزود: بانک‌های عامل باید پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان سیل در این شهرستان را تسهیل کنند و بصورت زنجیره ای وام های خسارتی را پرداخت کنند.

 

رضاپور گفت: بانک‌های عامل مكلف هستند مصوبه هيات وزيران در خصوص پرداخت تسهيلات بانكي به خسارت ديدگان ناشي از سيل را بدون هيچ گونه عذر و بهانه اي انجام دهند.

 

وی افزود: اعتباری که برای شهرستان پارسیان مد نظر قرار گرفته و اگر بانک‌ها به خوبی از منابع استفاده نکنند تسهیلات برگشت خواهد خورد و برای به نتیجه رسیدن آنها همکاری تنگاتنگ بانک‌های عامل ضروری است.

 

فرماندار پارسیان در این جلسه بر بسترسازی بانک ها در خصوص تسهیل و رفع موانع تولید که موجب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه های دولت و توسعه همه جانبه شهرستان می‌شود، تاکید کرد.

 

 

 

 

کد خبر 949468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha