شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس اسلامی است

سپهوند با بیان اینکه در نظام مقدس اسلامی شورای نگهبان حافظ احکام اسلامی معرفی شده است، گفت: شواری نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، « تیمور سپهوند» امروز(25 تیر) در دیدار جمعی از ناظرین شورای نگهبان  با نماینده ولی فقیه در استان لرستان، با گرامیداشت 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار داشت:  شورای نگهبان حافظ دو اصل مهم  شامل احکام اسلام و جمهوریت نظام مقدس اسلامی است.

 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان افزود: در اصل چهارم قانون اساسی به صراحت این مهم ذکر شده است که کلیه قوانین و مقرارت مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی و سیاسی و غیر آنها باید براساس موازین اسلامی باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در نظام مقدس اسلامی شورای نگهبان حافظ احکام اسلامی  معرفی شده است.

 

سپهوند بیان کرد: در اصل 91 قانون اساسی هم به صراحت تصریح شده است به منظور پاسداری از قانون اساسی شورای نگهبان تشکیل می شود که حافظ احکام اسلامی در مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد.

 

وی ادامه داد: در اصل 93 قانون اساسی نیز آمده است؛ مجلس شورای اسلامی بدون وجود شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد و نمی تواند برای نظام جمهوری اسلامی قانون تصویب کند و اگر شواری نگهبان نباشد مجلس تنها می تواند در خصوص اعتبارنامه های نمایندگان مجلس و انتخاب 6 حقوقدان مجلس، رای گیری کند.

 

سپهوند خاطرنشان کرد: شواری نگهبان برای حفظ اسلامیت در نظام مقدس اسلامی از جایگاه و اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

 

نظارت شواری نگهبان بر تصویب سه هزار و 363 مصوبه مجلس شورای اسلامی

 

وی بیان کرد: تاکنون سه هزار و 363 مصوبه مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است که بسیاری از این مصوبات تصویب شده و برخی هم به دلیل مغایریت با شرع مقدس رد شده اند.

 

نظارت بر برگزاری انتخابات ماموریت مهم شورای نگهبان است

 

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان دومین ماموریت مهم شورای نگهبان را نظارت بر انتخابات دانست و افزود: نظارت بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و همه پرسی ها بر عهده شورای نگهبان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ماده سوم قانون انتخابات، نظارت شورای نگهبان بر انتخابات نظارت استثوابی و عام ذکر شده است و از صفر تا 100 بر برگزاری انتخابات نظارت دارد این نظارت بر روند برگزاری انتخابات و نامزدهای انتخابات و همچنین بررسی صلاحیت ها جاری وساری است.

 

سپهوند بیان کرد: به حمد الله شورای نگهبان در طول 40 سال گذشته با توکل بر خداوند متعال به نحو احسن هم در تطبیق مصوبات مجلس با شرع مقدس و هم نظارت بر انتخابات با موفقیت عمل کرده است و مسئولین شورای نگهبان در صحت این دو وظیفه مهم به نحو احسن عمل کرده اند.

 

هسته وجودی جمهوری اسلامی ایران ایمان عمیق به خداوند و استکبارستیزی است

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هسته وجودی جمهوری اسلامی ایران  ایمان عمیق به خداوند متعال، مقاومت در برار استکبار، استکبار ستیزی، حمایت از ملت های مسلمان، حمایت از نهضت های آزادی بخش و مبارزه به صهیونیسم بین المللی به سرکردگری آمریکا است.

 

سپهوند اظهار کرد: شورای نگهبان به وظایف دینی و شرعی خود از دیگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری  در جهت پاسداری از نظام مقدس  اسلامی عمل کرده و این روند تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت.

کد خبر 949541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha