دین اسلام به عفاف معنا داد

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: با ظهور اسلام در دنیا عفاف و حجاب معنی یافتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام اباذر بیگی» در ویژه برنامه «گوهر حجاب» که امروز(25تیر) در مسجد بازارباش ارومیه برگزار شد، گفت: مقوله حجاب در تمامی ادیان وجود دارد و هیچکس نمی تواند حجاب را نادیده بگیرد.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد آذربايجان‌غربي افزود: در بسیاری از کتیبه ها که از ایران قبل از اسلام بجا مانده است به رد پای عمیقی از حجاب می رسیم که ریشه در فطرت انسان ها دارد.

 

وی با بیان اینکه اسلام به عفاف معنا داد، تصریح کرد: حجاب و عفاف دو مقوله کاملا جدا از یکدیگر هستند که در کنار هم معنای زیبایی را تداعی می کنند.

 

این مسئول اضافه کرد: عفاف به معنای حیاست و هیچ ارتباطی با حجاب ندارد اما وقتی در کنار حجاب  قرار میگیرد انسان را به کمالات اخلاقی می رساند.

 

بیگی خاطرنشان کرد: در زمان رضا خان در 1314 هجری شمسی بیش از یکهزار و 600 نفر در مسجد گوهر شاد که برای اعتراض به کشف حجاب گرد هم آمده بودند به رگبار بسته شده و به شهادت رسیدند.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد آذربايجان‌غربي گفت: باید شکرگذار زیبایی اخلاقی در این روز ها باشیم و تلاش کنیم تا جامعه را به سمت سعدات و شکوفاهیی اخلاقی و فرهنگی هدایت کنیم.

 

کد خبر 949666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha