حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه فرهنگ و هنر در کهگیلویه و بویراحمد

صالحی از توجه ویژه به استان کهگیلویه و بویراحمد و حمایت اهالی فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: دستورات لازم برای بررسی مطالبات و نیازمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری»، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با «سیدعباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و از وضعیت فرهنگی و هنری استان و عملکرد اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گزارشی ارائه داد. 

 

«سید عباس صالحی» در این دیدار ضمن تقدیر از عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اهمیت شاخص‌ های فرهنگی و هنری، حضور کلانتری در استان را سرمایه ‌ای بزرگ قلمداد کرد و گفت: به طور قطع پیشرفت و توسعه، به ویژه توسعه فرهنگی، نیازمند همدلی و هم آوایی و نگاه ویژه مدیریتی خواهد بود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انعقاد تفاهم نامه بین این وزارتخانه و استان کهگیلویه و بویراحمد و موضوع های مطرح شده موافقت کرد و مقرر شد که این توافق نامه حداکثر تا نیمه مرداد ماه امسال عملیاتی شود.

 

صالحی از توجه ویژه به استان کهگیلویه و بویراحمد و حمایت اهالی فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: دستورات لازم برای بررسی مطالبات و نیازمندی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد داده خواهد شد.

 

«حسین کلانتری» هم در این دیدار، اظهار داشت: این استان با وجود هنرمندان شاخص، توانمند و اهالی قلم و رسانه در وضعیت مطلوب و خوبی قرار دارد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت شاخص‌ های فرهنگی و هنری در استان، اظهار داشت: مجموعه هنرمندان، خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و قلم این استان در بحران کرونا جهت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی خوب به افکار عمومی و مردم، عملکرد قابل قبولی داشته و شایسته تقدیر هستند.

 

وی ادامه داد: بخش مهمی از بسترسازی فرهنگی و آگاهی بخشی اصولی در جامعه منوط به حرکت و قلم‌ های شیوا، رسا و نگاه بی طرف خبرنگاران است.

 

کلانتری اظهار داشت با توجه به موج‌ های مهم رسانه‌ ای در سطح جهان و به تبع آن در کشور ما خبرنگاران و اصحاب قلم تاکنون حرکت‌ های مفیدی در بسترهای مختلف شکل داده و نقش اساسی در الگوسازی و تبیین ظرفیت‌ های توسعه‌ ای در کشور و استان ایفا کردند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از دغدغه‌ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به وضعیت حوزه فرهنگ و هنر و تحول در نقاط محروم، خواستار همکاری مشترک جهت ایجاد خدمات بیشتر و بهتر به فرهنگ و هنر استان و حمایت از هنرمندان در حوزه‌ های مختلف شد.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت در استان از اقشار آسیب دیده حوزه فرهنگ و هنر با اختصاص تسهیلات فرهنگی حمایت خواهد کرد و انتظار می ‌رود در سطح کلان با برنامه ریزی و شناسایی نقاط آسیب پذیر نیز حمایت شایسته و قابل تقدیری از پیش قراولان و پیشتازان عرصه فرهنگ و هنر شود.

 

کلانتری با بیان اینکه کلید واژه توسعه هر شهر و استانی رشد و ارتقای فرهنگ است، عنوان کرد: با به کارگیری ظرفیت‌ های فرهنگی می ‌توان پیوست‌ های اصولی عمرانی، اقتصادی و مبلمان خروجی محوری در مناطق مختلف کشور رقم زد.

 

«محمدعلی پی سبزی» نیز در این دیدار گزارشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان ارائه داد و خواستار توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود استعدادها و پتانسیل‌های خوب فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه به این اهالی و حمایت همه جانبه از آنان به ویژه آثار فاخر شد.

کد خبر 949690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha