بستری ۸۰  بیمار کرونایی در خراسان‌جنوبی/۲ نفر دیگر جان باختند

مهدی زاده با بیان اینکه از مجموع بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان، ۸۰ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند، گفت: : با فوت ۲ بیمار دیگر شمار فوتی های کرونا در خراسان جنوبی به ۸۰ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» ظهر امروز (۲۵ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۰ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچنین ۱۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال چهار نفر وخیم است.

 

وی با تاکید بر اینکه روند افزایشی فوت مبتلایان به کرونا در استان، ادامه داد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان نیز دو مورد فوتی داشته ایم که به این ترتیب تاکنون آمار قربانیان به ۸۰ نفر رسیده است.

 

مهدی زاده با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان در مناطق پرخطر و بسیار پرخطر از نظر شیوع کرونا زندگی می‌کنند، افزود: متأسفانه هفت شهرستان‌ بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاین و نهبندان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هیچ شهرستانی در وضعیت سفید قرار ندارد، عنوان کرد: همچنین شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پر خطر) شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

 

به گفته وی ۵۳ درصد موارد مثبت از طریق محافل خانوادگی و دورهمی در منازل و ۱۱ درصد بخاطر رفتن به مسافرت بوده و همچنین تماس در محل کار، انتقال در مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر دلایل مهم ابتلای افراد به بیماری کرونا در استان بوده است.

 

کد خبر 949695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha