۱۲۰۰ ایستگاه صلواتی ویژه دهه ولایت در خراسان رضوی برپا می شود

حجت الاسلام آخوندی گفت: راه اندازی کارناوال های شادی، برپایی ۱۲۰۰ ایستگاه صلواتی در مشهد و شهرستان ها، تزئین مغازه ها، نصب پرچم در محلات و سردرب منازل، نور افشانی در شب عید غدیر، گل آرایی محلات و خیابان های اصلی شهر از برنامه های دهه ولایت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سعید آخوندی» عصر (۲۵ تیر) در اولین جلسه نمایندگی بین المللی غدیر در خراسان رضوی گفت: در جلساتی با نخبگان تبلیغی و تشکل های فرهنگی مشهد، برنامه های شعائری، مناسکی و معارفی جهت برپایی گسترده جشن های دهه ولایت برنامه ریزی شده است.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی گفت: راه اندازی کارناوال های شادی و مداحی های سیار، برپایی ۱۲۰۰ ایستگاه صلواتی در مشهد و شهرستان ها، تزئین مغازه ها، نصب پرچم در محلات و سردر منازل، نور افشانی در شب عید غدیر، گلا آرایی محلات و خیابان های اصلی شهر از برنامه های دهه ولایت است.

 

حجت الاسلام آخوندی با توجه به ثواب عظیم اطعام در روز عید غدیر و همچنین فرهنگ سازی گسترده آن بیان کرد: یک میلیون اکرام و احسان علوی پیش بینی شده است که احتمال میدهیم با کمک های خیرین و نهادها این عدد افزایش پیدا کند.

 

وی ادامه داد: شهر آرایی، چراغانی و آذین بندی ورودی شهرها، میادین اصلی به ویژه میادینی که به نام امیر المؤمنین(ع) و همچنین تبلیغ در بیلبوردهای شهری از اقداماتی است که در ابتدا و طول دهه برگزار می شود.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی برنامه های مناسکی پیش بینی شده را نیز مطرح کرد و گفت: اجرای ۶۰۰ مراسم در ۶۰۰ نقطه مشهد مقدس و شهرستان ها، ویژه برنامه کودک و نوجوان، دو مسابقه حفظ خطبه غدیر و برداشت ها از خطبه غدیر و چاپ ۵۰۰ هزار نسخه خطبه غدیر و انتشار آن برگزار می شود.

 

وی یکی از سنت های دیرین را زیارت سادات در روز عید غدیر برشمرد و گفت: زیارت سادات و شهدای مدافع حرم را در این روز عملی می کنیم.

 

حجت الاسلام آخوندی دهه ولایت امسال با شرایط بیماری کرونا عجین شده است و با توجه به مشکلات اقشار متوسط و ضعیف جامعه و مواسات گفت: کسانی که توانمندی کمک و یاری به نیازمندان را دارد و صاحب خانه هایی که اجاره خانه نگیرد و یا تخفیف به مستاجران دهد، می توانند عضو نهضت خدمت رسانی شوند.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی اضافه کرد: کاروان همراه با گنبد نمادین، پرچم امیر المومنین(ع) و خادمین حرم امام علی(ع) در شهرستان هایی که اهل تسنن وجود دارد با نام لواء امیرالمومنین(ع) حرکت می کند.

 

وی برنامه های معارفی ویژه دهه ولایت را برگزاری پویش ها و تولید محتوا و پاسخ به شبهات غدیر در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: طی ۱۰ شب، ۱۰ مراسم در ۱۰ محله با پوشش رسانه ای را برای محلات دارین تا فضای شادی ایجاد کنیم که تبسم و شادی بسیار سفارش شده است.

کد خبر 949746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha