نمایش همدلی مردمی در دوران کرونا

مردم با مشارکت در کارهای خیر و انسان دوستانه در شرایط سخت کرونا، همدلی و همبستگی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفندماه کشورمان را فراگرفت و با گذشت زمان فراگیر این بیماری به گونه ای پیش رفت که وضعیت قرمز در بسیاری از استان ها همه گیر و ظرفیت های بیمارستاین برای پاسخگویی به این دسته از بیماران تکمیل شد.

 

پیشگیری از بیماری از یک جنبه و از جنبه دیگر درمان بیماران برای مسئولان و کادر بهداشتی و برخی از نهادهای دولتی مورد توجه بود و البته سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم نیز روز به روز پررنگ تر می شد.

 

با افزایش محدودیت ها در کشور و تعطیلی برخی از مشاغل مشکلات معیشتی بر نگرانی های جامعه افزوده شد و شرایط سخت زندگی در کنار انجام  فعالیت های بهداشتی و درمانی، اهمیت موضوع را دوچندان کرد و در این شرایط اگرچه برخی از افراد سودجو به دنبال تحقق اهداف خود، زندگی بسیاری از خانواده ها و تصمیم های مسئولان را دچار مشکل کرد اما جمعیت زیادی هم در قالب خیریه ها، سازمان های مردم نهاد و مساجد و حتی انفرادی پای به عرصه خدمت گذاشتند و یاری گر کادر درمان و تامین کننده نیاز مردم شدند.

 

شرایط سخت کرونا مشکلات زیادی را برای مردم و کشور ایجاد کرد اما جلوه هایی تماشایی و منحصر به فرد نیز توسط مردم ایجاد شد که در آینده از آن ها یادگاری هایی به ثبت می رسد.

 

فعالیت های جهادی و انسان دوستانه کانون های مساجد در شرایط کرونا

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش اساسی خود را در عرصه های بهداشتی و حمایت معیشتی به صورت جهادی و انسان دوستانه انجام دادند و همچنان فعالیت های آن ها ادامه دارد.

 

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» افزود: اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با تولید ماسک، تهیه بسته های معیشتی، توزیع اقلام بهداشتی و همکاری در ضدعفونی مکان های عمومی و کنترل ترددها نقش خود را در شرایط سخت کشور ایفا کردند.

 

وی ادامه داد: این اقدامات به طور گسترده در بخش زیادی از کانون های مساجد در مناطق مختلف استان اصفهان انجام شد.

 

حجت الاسلام نیستانی با بیان اینکه آمار مشخص و جامعی از تولید ماسک توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد نداریم، تصریح کرد: در اسفندماه، فروردین و اردیبهشت روزانه بالغ بر 10 هزار ماسک توسط اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر استان اصفهان تولید و در بین مردم توزیع می شود که این آمار فرصت خوبی را برای رفع کمبود مواد بهداشتی داشت.

 

وی اضافه کرد: همکاری اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مسئولان محلی در رفع بسیاری از مشکلات کارگشا و اتفاقی مناسب برای بهبود شرایط کشور بود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان با بیان اینکه این دسته از اقدامات همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بسته های حمایتی در توزیع آن برای خانواده های نیازمند اقدامی به جا برای حل مشکل مردم و نمایش همدلی و همبستگی بود.

 

وی افزود: کانون های مساجد علاوه بر ارائه این دسته از اقدامات، فعالیت های فرهنگی و هنری خود را بر بستر فضای مجازی انجام دادند و در حال حاضر هم برای فعالیت های اوقات فراغت برنامه ریزی دارند.

 

رزمایش طوفان همدلی جوانان اصفهان در قالب سازمان های مردم نهاد

 

سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: رزمایش طوفان همدلی جوانان استان اصفهان با تهیه بسته های حمایتی در قالب سازمان های مردم نهاد به اجرا گذاشته شد.

 

«عباس مرادیان» افزود: ۳۵ هزار بسته حمایتی توسط جوانان استان اصفهان تهیه و توزیع شد که جوانان این استان مشارکت و همکاری خودجوشی داشتند.

 

وی تولید 10 هزار ماسک و  لباس را از دیگر اقدامات جوانان در این عرصه بیان کرد و گفت: خدمات داوطلبانه در حوزه بهداشتی مثل ضدعفونی کردن مراکز عمومی توسط آن ها انجام شد و این برنامه ها در تعدادی از سمن ها همچنان ادامه دارد.

 

مرادیان با اشاره به فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه کرونا، یادآورشد: با تغییر وضعیت و سخت شدن شرایط سازمان های مردم نهاد اقدامات خود را توسعه خواهند داد.

 

فعالیت مدیریت شهری در حمایت از فعالیت ها

 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در دوران کرونا گفت: تهیه 120 هزار بسته حمایتی و ضدعفونی و گندزدایی از جمله اقدامات مهم مدیریت شهری در دوران کرونا بود.

 

«کورش محمدی» افزود: مدیریت شهری با اختصاص بودجه و تهیه بسته های حمایتی به افراد و خانوارهای نیازمند در این شرایط کمک کرد.

 

وی ادامه داد: این نهاد از فعالیت های سازمان های مردم نهاد و تشکل های خیریه ای در کنار اقدامات خود مثل ضدعفونی مناطق مختلف شهر، برای مبارزه با کرونا همکاری داشته و این فعالیت ها ادامه دارد.

 

مساجد  و جوانان محور مهم خدمات رسانی در دوران کرونا

 

مساجد یکی از مهمترین مراکز برای ساماندهی، تهیه و توزیع بسته های حمایتی و فعالیت های بهداشتی بودند که در برخی از این مکان ها همچنان این برنامه ها ادامه دارد و حال و هوای دوران دفاع مقدس در مناطق مختلف شهری و روستایی نمایان شده و خاطرات آن دوران زنده شده است.

 

بسته های حمایتی و معیشتی برای خانواده های نیازمند تهیه و به دست آن ها رسانده می شود و البته بسیاری از مردم نیز به صورت خودجوش و انفرادی به افراد نیازمند کمک کردند که تمامی این تلاش ها فرصتی برای کاهش دغدغه و مشکلات و نمایش انسان دوستی و اقدامات داوطلبانه بود.

 

جوانان جز گروه محور این تحرک ها بودند که باید جایگاه آن ها حفظ و همیشه بستر برای فعالیت های آن ها فراهم شود.

کد خبر 949792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha