استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری بهترین راه برای ترویج فرهنگ قرآنی است

اسماعیلی گفت: باید برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ی خود نهایت تلاش را داشته باشیم و به نظر می ‌رسد که بهترین راه برای این منظور، استفاده از ابزارهای فرهنگی، ادبی و هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» در نشست با فعالان قرآنی بیان کرد: برای اولین بار بود که در فضای مجازی جشنواره ای را برگزار می ‌کردیم و این برای شروع، اتفاق خوبی بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: البته به ناچار از این به بعد مجبور هستیم که بسیاری از فعالیت های خود را به ویژه در حوزه فرهنگی، هنری و قرآنی در فضای مجازی انجام دهیم و این نشانگر این است که فضای مجازی چقدر می تواند کمک کننده به حوزه فرهنگ و ادب و قرآن باشد و ما باید در جهت تولید محتوا در این فضا بسیار بکوشیم.

 

وی افزود: همین تولیداتی که شما در ایام ماه مبارک رمضان در خلوت های خود در منزل ها رقم زده اید، می تواند بسیار تأثیرگذار باشد برای اینکه بتوانیم فضای مجازی را از این محتواهای ارزشمند فرهنگی و هنری غنی‌ سازیم.

 

اسماعیلی با اشاره به اهمیت انس با قرآن عنوان کرد: امروز حلقه مفقوده ما در جامعه کنونی در کل دنیا بحث اعتقادات است یعنی بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در حوزه اخلاقی و معنوی داریم به دلیل این است که شاید ارتباط انسان امروز با معنویات و خداوند سبحان کمرنگ شده است.

 

وی افزود: در این بیماری کرونا مشخص شد که بسیاری از انسان ها در سراسر دنیا دوباره هجومی را به بحث معنویت داشته ‌اند بنابراین ما باید این حلقه مفقوده را دوباره پیدا کنیم و راهی جز بازگشت به قرآن، خدا، روح معنویت و انسانیت نداریم بنابراین باید برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ی خود نهایت تلاش را داشته باشیم و به نظر می ‌رسد که بهترین راه برای این منظور، استفاده از ابزارهای فرهنگی، ادبی و هنری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اعلام کرد: اگر ما بتوانیم آموزه ها و معارف قرآنی را با استفاده از شعر، آواها و نواها، نقاشی و طراحی و دیگر ابزارهای فرهنگی هنری در جامعه ترویج کنیم به طور مطمئن اثرگذاری بیشتری خواهد داشت بنابراین باید در این زمینه برنامه ریزی های دقیقی به ویژه در مورد نسل نوجوان و جوانان مان صورت پذیرد و البته بخشی از این جشنواره هم به کودکان، خردسالان و نوجوانان اختصاص پیدا کرده بود.

 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم از این به بعد هم با در نظر گرفتن شرایط کنونی جامعه بتوانیم بر اساس واقعیت های موجود، برنامه ریزی های دقیقی را در حوزه فرهنگی و قرآنی داشته باشیم تا به امید خدا بتوانیم این دوران سخت بیماری را در کنار هم با اتحاد، انسجام و همبستگی بیشتر به خوبی پشت سر بگذاریم و در این مسیر نقش هنرمندان، اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه ها و فضای مجازی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

 

گفتنی است در پایان این نشست از منتخبان جشنواره مجازی خلوت گزیدگان تقدیر شد.

 

کد خبر 949832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha