انتقاد معاون فرماندار از هزینه های سرسام آور جشن های عروسی در بشاگرد/ ضرورت ورود دستگاههای فرهنگی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان

حسینی با اشاره به اینکه مراسم های عروسی در بشاگرد هزینه های زیادی را در بر داردگفت: بیشتر این مراسم ها به یک تعهد عرفی تبدیل شده و با ایجاد فرهنگ سازی تلاش می شود تا با کم کردن این هزینه ها برای زوجها شروع زندگی آسانی رقم بخورد.

« یوسف حسینی »، معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی فرمانداری بشاگرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه فرهنگ و رسوم مردم شهرستان بشاگرد برگرفته از آداب و رسوم گذشتگان ما در این منطقه است اظهار کرد: مردم در روستاهای شهرستان بشاگرد از فرهنگ و رسوم خاصی برخوردار هستند که در نحوه زندگی آنها نیز تاثیر بسزایی دارد.

 

وی افزود: مردم در روستاهای این شهرستان به باورها و عقاید خود توجه خاصی دارند که بیشتر این باورها عقائد برگرفته از فرهنگ و رسوم گذشتگان ما است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بشاگرد گفت: ازدواج در بشاگرد یکی از آداب  و رسومی است که از گذشته تا کنون سبب تحمیل هزینه های زیاد به روی دست خانواده ها شده و در برخی از مناطق نیز به یک تعهد عرفی نیز تبدیل شده است.

 

حسینی بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور  تحمیل این هزینه ها بر روی دست خانواده ها فشار زیادی را به آنها وارد می کند  که نیاز هست دستگاههای فرهنگی شهرستان با ورود به این موضوع و فرهنگ سازی مناسب در روستاها  زمینه ازدواج آسان را برای زوجها فراهم کنند.

 

 وی افزود: دستگاههای فرهنگی شهرستان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد وحوزه های علمیه دراین زمینه برای فرهنگ سازی و از بین بردن باورهای نادرست تلاش کنند وخانواده ها و زوجها را تشویق به دوری از مراسم های ازدواج و برگزاری ازدواج آسان کنند.

 


 

کد خبر 949860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha