سرمایه گذاری در شرایطی که مشکل فعلی مسئله تولید است ضرورت دارد

استاندار کرمان در جلسه شورای اداری استان در محورهای مختلفی صحبت و بر اهتمام به حل مشکل تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: اصل بر این است در این یکسال باقیمانده از دولت تغییری ندهیم مگر به ضرورت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدجواد فدایی، پنجشنبه(۲۶ تیر) در جلسه شورای اداری استان، بار دیگر سخنان خود را با آیه ۳۶ سوره اسرا شروع کرد و گفت: مسئولین، مدیران، رسانه ها و...تا زمانی که حجت بر آنان تمام نشده نباید اظهارنظرهایی کنند که منجر به ایجاد نگرانی در جامعه شود.

 



استاندار کرمان با بیان اینکه گزارش مبتنی بر علم نادرست ممکن است موجب مشکلاتی شود؛ مهمترین ضرر را از دست دادن اعتماد عمومی عنوان و در این باره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خطاب به مجلس مبنی بر روابط قانونی و شرعی با دولتمردان را یادآوری کرد.

 



وی در بخش دیگری از سخنانش با تصریح به این مطلب که زمان رجز خواندن و شعارخوانی نیست و باید بر مبنای صحبت های کارشناسی عمل کرد؛ گفت: وقتی می خواهیم راجع به مشکلات مردم اظهار نظر کنیم باید با صحبت عالمانه دنبال کنیم و قضاوت های عجولانه نداشته باشیم.

 



فدایی سپس اهمیت سرمایه گذاری و توسعه را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: مشکل فعلی و اولویت اصلی ما تولید است باید همّ و غم ما حل مشکل اشتغال و تولید باشد.

 



وی ادامه داد: تصمیمات مدیریتی و سیاسی ما "اشتغال، تولید، سرعت عمل، استان کرمان" است که نسبت به آن تعصب دارم و از اینجا به بعد دیگر کار کارشناسی است و بنده اعلام می کنم هیچ کاری در استان به دلیل ضعف مدیر معطل نمی ماند زیرا اگر احساس کنم ضعیف است آن را حل می کنیم و اگر یکی دو بار کار به وزیر کشیده شود آن مدیر عوض می شود.

 



استاندار کرمان با اعلام اینکه اصل بر این است در این یکسال باقیمانده از دولت تغییری ندهیم مگر به ضرورت؛ افزود: مدیر و فرماندار باید همسو با دولت باشد زیرا معنی ندارد فردی باشد که دولت را قبول نداشته باشد و علاوه بر این باید کارایی و انگیزه داشته باشد لذا مدیران در سطح شهرستان ها هم به این مسئله توجه کنند و اگر می خواهند تغییری دهند با فرمانداران هماهنگ باشند.

 



وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در ابتدای بروز بیماری در اواخر ۹۸ و اوایل امسال که جامعه غافلگیر شده بود و با کمبود تجهیرات بیمارستانی و مواد بهداشتی مواجه بودیم ضرورت داشت فرصت هایی ایجاد کنیم لذا مدارس و بازار تعطیل شد اما بعد که امکانات فراهم شد معنا و فایده ندارد تعطیل کنیم زیرا سیاست ما در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

 




فدایی افزود: اگر ضوابط رعایت نشود تالارها و مغازه ها را می بندیم و برای تجمعات خانگی هم گشت بهداشتی کووید ۱۹ را راه اندازی کردیم و همین دیشب سه خانه را با حکم قضایی در کرمان وارد شدیم و در برخورد با تجمعات و رعایت پروتکل ها جدی هستیم که امیدواریم با این اقدامات تعداد فوتی ها و بستری ها در ۱۰ روز آینده کاهش یابد‌.

 




وی اظهار داشت:  از نظر من فرمول حل کرونا ویروس فقط یک چیز است؛ اینکه همه فرض کنیم کرونا داریم و طرف مقابل هم دارد؛ اگر اینگونه شد ماسک می زنیم و فاصله را رعایت می کنیم.

کد خبر 949872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha