متانت و عفاف در قاب حجاب احرامی زیبا برای طواف در ساحت بندگی می باشند

حسن لطفی گفت: حجاب میزان سنجش معرفت در حلقه عبودیت بوده و متانت و عفاف در قاب حجاب، احرامی زیبا برای طواف در ساحت بندگی می باشند.

«حسن لطفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، گفت: حجاب میزان سنجش معرفت در حلقه عبودیت بوده و متانت و عفاف در قاب حجاب، احرامی زیبا برای طواف در ساحت بندگی می باشند.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کهنوج افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرماید؛ خداوند انسان های با حیای بردبار و پاکدامنی که پاکدامنی می ورزند را دوست دارد.

وی اظهار کرد: حجاب و پوشش اسلامی یکی از عوامل انسان ساز الهی و از احکام حیات بخش اسلام در زندگی طیبه، منطبق بر فطرت بشر و مبتنی بر نیازها و شرایط روانی وی است و زمینه ساز پویایی و کمال انسانی فرد و جامعه می باشد.

لطفی ابراز کرد: آنچه می تواند جامعه را از آسیب های شوم مصون داشته و حفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کهنوج عنوان کرد: تاریخ و ادبیات ما سرشار از قهرمانانی است که با پاکدامنی و عفاف شناخته شده می باشند و پهلوانانی که در پرورش جسم و روح قهرمان بوده اند.

وی با اشاره بر لزوم حفظ عفاف در فضای مجازی، ادامه داد: فضای مجازی گر چه مجازی است اما گره خورده به واقعیت است بنابراین اگر عفاف در جامعه مجازی تعریف و ترویج نشود بر روابط خارجی تاثیر می گذارد و این مسئله بزرگترین خطر است که کاربران ارزشی فضای مجازی را تهدید می کند.

لطفی اضافه کرد: برای تنظیم یک برنامه ارزشی در فضای مجازی، باید جامعه مجازی را شناخت و گونه های مختلف رابطه در آن را تشخیص داد و حتی مخاطبان رصدگرا را شناسایی کرد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کهنوج تاکید کرد: آسیب های فضای مجازی بسیار زیاد است و ما برای دنیای مجازی و زندگی در آن و همچنین تنظیم رابطه ها در این فضا هنوز برنامه درستی تنظیم نکرده ایم اما در جامعه واقعی و ارزشی، زندگی ما براساس عفاف و حجاب تنظیم شده و رابطه میان ۲ جنس مخالف محدود به ضروریات عرفی است.

وی ادامه داد: فضای مجازی بسیاری از این حدودها را شکسته است پس باید جایگاه عفاف در تنظیم روابط مجازی نیز مشخص شود که به نظر می آید در فضای مجازی باید بحث عفاف را مطرح کرد.

لطفی بیان کرد: امید است با نگاهی جامع گرایانه و ارزشی به حجاب و عفاف و با اعتقادی راسخ و باوری مذهبی در تقویت فرهنگ حجاب در جامعه اسلامی گام برداریم و شاهد نمود این ارزش های اصیل در جامعه باشیم.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان کهنوج در خاتمه ابراز کرد: پاسداشت یاد و خاطره شهدای قیام مسجد گوهرشاد و روز ملی و هفته ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را به کلیه زنان و مردان ایران اسلامی به ویژه مردم جنوب تبریک عرض می کنم.

کد خبر 949995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha