مهمترین شرط استفاده از نعمت های الهی حلال بودن و میانه روی است 

حجت الاسلام عباس گروهی گفت: انسان در بین مخلوقات خداوند اشرف مخلوقات است و خداوند نعمت های فراوانی را اختیارش قرار داد تا از این نعمت ها استفاده کند و مهمترین شرط ها برای استفاده از نعمت های الهی حلال بودن و میانه روی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۸ تیر حجت الاسلام «عباس گروهی» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، گفت: انسان در بین مخلوقات خداوند اشرف مخلوقات است و خداوند نعمت های فراوانی را اختیارش قرار داد تا از این نعمت ها استفاده کند و مهمترین شرط ها برای استفاده از نعمت های الهی حلال بودن و میانه روی است.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: ناسپاسی و اسراف در نعمت ها جریمه الهی را در پی دارد، قحطی و نا امنی نمونه هایی از این جرایم الهی هستند.

وی عنوان کرد: واژه اسراف و مشتقات آن در قرآن ۲۳ بار تکرار شده که نشان از اهمیت آن دارد  و از گناهان کبیره است و موجب هلاکت انسان می شود.

حجت الاسلام گروهی بیان کرد: اسراف ثروت زیاد را بر باد می دهد و انسان را نیازمند می کند باید از نعمت های الهی به اندازه و در جای خود استفاده کرد.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره بر لزوم وجود شورای نگهبان، تاکید کرد: شورای نگهبان در نظام ما کارایی زیادی دارد و اگر این شورا نبود مشکلات فراوانی برای کشور به وجود می آمد.

وی اظهار کرد: بهترین پشتیبان برای محرومان و معلولان کمیته امداد و بهزیستی هستند و جا دارد به مناسبت هفته بهزیستی از تلاش های این زحمتکشان در این منطقه محروم تشکر کنیم.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: در دوران حاکمان ظالمی مانند عباسیان و امویان کار را به دست انسان های نااهل می سپردند که آنها نیز بر اساس میل خود افراد را انتخاب می کردند و نتیجه آن بی عدالتی می شد.

امام جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند؛ به مجلس یازدهم امید داریم بنابراین امیدواریم‌ این مجلس مشکلات مخصوصا مشکل اقتصادی را در اولویت خود قرار داده و رفع کند.

وی اضافه کرد: همچنین رهبری فرمودند؛ این مجلس از انقلابی ترین مجالس کشور است و دلیل آن وجود جوانان باانگیزه، مدیران انقلابی و افراد با تجربه است و مردم به این مجلس امید زیادی دارند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: ما ظرفیت های مادی و معنوی زیادی داریم و از ظرفیت های معنوی مانند آمادگی ‌برای جهاد و شهادت و همچنین از ظرفیت های مادی مانند معادن و کشاورزی ما که بنیه کشور ما را قوی کرده است، برخوردار هستیم.

کد خبر 950080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha