فرهنگ عفاف و حجاب در بین خانواده ها نهادینه شود

حجت الاسلام احمدی گفت: یکی از هدف های دشمن ضربه زدن به نهاد خانواده ها از طریق ترویج الگوهای غربی در بین خانواده هاست که بایستی در برخورد با این هجمه ها هوشیارانه عمل کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان به اهمیت حجاب و اسلام از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نباید تنها به یک هفته منتهی شود بلکه باید برنامه زمانبندی شده برای این مهم پیش بینی کرد.

 

حجت الاسلام سعید احمدی با یادآوری اینکه نسل امروز، نسلی پرسشگر است، ادامه داد: به همین منظور برای ترویج حجاب در بین این نسل باید برنامه ها و پاسخ های اقناعی به پرسش های آنان داست.

 

وی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب در بین خانواده ها خاطرنشان کرد: یکی از هدف های دشمن ضربه زدن به نهاد خانواده ها از طریق ترویج الگوهای غربی در بین خانواده هاست که بایستی در برخورد با این هجمه ها هوشیارانه عمل کرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع عفاف تنها متوجه بانوان نیست، افزود: حجاب و عفاف دامنه گسترده ای دارد و تنها در چادر خلاصه نمی شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه حفظ فرهنگ حجاب و عفاف به حرکتی پویا و هدفمند نیاز دارد، گفت: برای این مهم بایستی بستر آموزش در بین جامعه هدف را ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: دشمنان تلاش می کنند با مطرح کردن موضوع محدودیت در سایه حجاب، این فرهنگ را در جوامع اسلامی کمرنگ کنند در حالی که موفقیت بانوان در عرصه های مختلف با رعایت حجاب اسلامی دست ردی به نظریات آنان است.

 

وی در ادامه از تشکیل کمیته عفاف و حجاب در این مجموعه خبر داد و گفت: برای ترویج فرهنگ غفاف و حجاب باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد هم استفاده کرد.

 

به گفته این مقام مسئول دولت نمی‌تواند به تنهایی و تنها با بخشنامه و الزام فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کند؛ از اینرو دستگاه‌های متولی باید نسبت به وظایف و مأموریت‌های خود بدرستی اقدام کنند.

 

کد خبر 950165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha