روزانه ۵ میلیون ماسک سه لایه استاندارد تولید می شود

رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالیت های تجاری کشور از فعالیت ۷۵ کارگاه تولید ماسک در کشور در مرحه دوم شیوع کرونا خبر داد و گفت: بسیج اصناف ظرفیت تولید روزانه ۵ میلیون ماسک را دارد و با قیمت ۱۵۰۰ تومان ماسک مورد نیاز هموطنان را تامین می کند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ شرایطی را در کشور فراهم کرد که نیازمند عزم ملی برای شکست چرخه انتقال این ویروس هستیم که البته این امر نیازمند استفاده از ماسک بعنوان یکی از راههای شیوع انتقال ویروس کرونا است در همین رابطه گفتگویی با «غلامرضا حسن پور»، رییس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالیت های تجاری کشور و عضو هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی به شرح زیر ارایه می شود.

 

اقدامات بسیج اصناف در شیوع کرونا توضیح بفرمایید؟

 بسیج اصناف از ابتدای اسفند 98 برای تامین اقلام بهداشتی فعالیت زیادی انجام داده و  بر همین اساس در زمینه تولید ماسک به صورت جدی ورود پیدا کرده و توانسته ماسک را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد.

 

در مرحله دوم شیوع کرونا چه اقداماتی صورت گرفته است؟

با توجه به شیوع مرحله دوم کرونا، تمامی کارگاه هایی که به تولید ماسک مشغول بودند با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد تا به ادامه روند فعالیت خود در تولید ماسک بپردازند. با ادامه تولید ماسک در کارگاهها بسیج اصناف توانسته خدمات خوبی را در این زمینه به مردم ارایه و حتی تولید محصولات این کارگاه ها را به مناطق قرمز کشور مانند خوزستان و ایلام توزیع و با قیمت مناسب و مصوب در اختیار مردم قرار دهد. سازماندهی برخی داروخانه ها برای توزیع ماسک از دیگر اقدامات انجام شده است و با توجه به آغاز مرحله دوم شیوع کرونا با افزایش تولید ماسک در کارگاه ها توانستیم پاسخگوی نیاز کشور باشیم.

 

ظرفیت بسیج اصناف در تولید ماسک چگونه است؟

بسیج اصناف توان تولید روزانه 5 میلیون ماسک سه لایه استاندارد را در کارگاه های صنفی و جهادی دارد و این موضوع را به تمامی سازمان ها و نهادهای مسئول اعلام می کنیم که در صورت تامین اقلام اولیه مانند پارچه و کش ما می توانیم نیاز کشور را تامین کنیم .اگر مسئله تهیه اقلام اولیه برطرف شود، مشکلی برای پاسخگویی به نیاز بازار وجود ندارد و ما می توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز کشور باشیم.

 

قیمت تمام شده ماسک در کارگاههای بسیج اصناف چقدر است؟

به دلیل ناآگاهی مردم از قیمت، جنس و نوع ماسک برخی افراد از ماسک های غیر استاندارد استفاده می کنند که با قیمت های عجیب و غریب به آنها عرضه می شود؛ به همین جهت سایتی با عنوان bamask.ir از دو هفته گذشته راه اندازی شده است که با استقبال بی نظیر متقاضیان مواجه شده است و تاکنون قریب به  یک میلیون و ۵۰۰ هزار  عدد ماسک مردم توسط این سایت، خریداری کرده اند و در درب منزل با قیمت هر ماسک 1500 تومان تحویل گرفتند. قیمت مصوب این ماسک ها بدون کرایه حمل و نقل در درب منزل تحویل متقاضیان می شود و در بسته بندی 50 عددی به دست آنها می رسد.

 

در مورد سایت با ماسک و امتیازات آن توضیح دهید؟

با راه اندازی این سایت شفافیت در تولید، توزیع، قیمت و ارسال ماسک به دست مردم ایجاد شده است و این امر موجب شد بسیاری از دلالان نتوانند با توجه به استفاده اجباری از ماسک از فضای کشور سوء استفاده کنند و در این فضا جولان دهند.

 

برای ادامه روند تولید ماسک و جلوگیری از افزایش قیمت آن بسیج اصناف چه اقدامی می کند؟

نیازمند همکاری بیشتر با سازمان ها و نهادهایی هستیم که مسئول تولید اقلام اولیه هستند. فعالیت بیشتر آنها می تواند موجب افزایش تولید ماسک و دسترسی آسان مردم  و کاهش هزینه شود.

 

در مورد تعداد کارگاه های تولید ماسک در بسیج اصناف توضیح دهید؟

تا این لحظه 75 واحد تولیدی صنفی بزرگ و کوچک برای تولید ماسک شناسایی و در سامانه مربوطه بسیج اصناف ثبت نام کردند و برای آنها درخواست پارچه، کش و اقلام مورد نیاز برای تولید ماسک داده شده است.

 

در مرحله اول شیوع ویروس کرونا چند کارگاه تولید ماسک در بسیج اصناف به فعالیت پرداختند؟

در مرحله اول قریب به 10 تا 15 کارگاه تولید ماسک در تهران و در مجموع در کشور 40 واحد تولیدی به تولید ماسک مشغول بوده اند که این رقم در مرحله دوم به 75 واحد تولیدی ارتقا یافته است. اگر قبلا یک کارگاه با دو چرخ به فعالیت می پرداخت اکنون تعداد چرخ ها دو برابر شده و برخی از کارگاه ها دستگاه تولید ماسک را خریداری کرده اند؛ به طور مثال اگر کارگاهی 10 هزار ماسک تولید می کرده با افزایش تعداد چرخ ها به 20 هزار ماسک ارتقا یافته است/.

کد خبر 950385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha